اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تولید دارویی گیاهی برای درمان بیماری‌های دام و طیور

استفاده از داروی گیاهی برای درمان دام و طیور سبب می شود تا دام سالم در سبد غذایی جامعه قرار گیرد.

تولید دارویی گیاهی برای درمان بیماری‌های دام و طیور

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، هاله فرسادپور مدیرعامل شرکت ماکیان دام پارس با بیان این که استفاده از داروی گیاهی برای حیوانات از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: گیاهان معطر و دارویی، عصاره‌ها و اسانس‌‌های گیاهی نیز مانند داروهای شیمیایی می‌توانند اثر بالایی در بهبود بیماری‌های حیوانات خانگی داشته باشند.

محلول کاملا گیاهی

محلول خوراکی لاوارن یکی از همین داروهای ایران ساخت است که فناوران شرکت ماکیان دام پارس تولید کرده‌اند. لاوارن، از جمله محلول‌هایی است که برای دام و حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لاوارن ضمن آن‌که کاملا گیاهی و خوراکی است، به گونه‌ای فرموله شده که عناصر و ترکیبات مختلف آن اثرات درمانی یکدیگر را تشدید و تقویت می کنند. محلول لاوارن با افزایش حجم ادرار حیوان، از ایجاد رسوبات و سنگ کلیوی و مثانه پیشگیری کرده و به سهولت دفع آن ها کمک می کند.

گزنه، دارویی طبیعی برای رفع التهاب مجاری ادرار، درمان عفونت های ادراری و به عنوان ماده‌‌ای ادرارآور برای دفع سریع مواد سمی از بدن کارآمدی خود را به اثبات رسانده است. ترکیبات خاص موجود در عصاره‌ گزنه، به درمان انواع بیماری تنفسی همچون تب یونجه، آسم و انواع حساسیت‌ های فصلی حیوان کمک می کند.

این گیاه دارویی، منبعی غنی از ویتامین‌ها، بتاکاروتن و سایر کاروتنوئیدهاست و می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد استرس عمل کند و کارآمدی سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد. همچنین در درمان ناراحتی‌ های پوستی موثر بوده و از عفونت باکتریایی جلوگیری کند.

کاهش التهاب‌ها و عفونت‌ها

یکی از مهم ترین کارکردهای محلول لاوارن با بهره گیری از خواص دارویی این گیاه، در کاهش التهابات و عفونت های مجاری ادراری حیوانات خانگی است. استفاده از این دارو در رفع عارضه‌های التهابی، موثر خواهد بود و سبب بهبود عملکرد کلیوی حیوان می شود.

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که استفاده از داروهای گیاهی برای دام صرفه اقتصادی دارد، گفت: 13 فرصت شغلی به صورت مستقیم و ده ها فرصت شغلی نیز به صورت غیرمستقیم ایجاد شده و کشورهای اروپایی آسیای میانه نیز مشتری داروی دام هستند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول