اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس درصدد هدف قرار دادن «منافع استراتژیک و مالی روسیه»

دولت انگلیس در نظر دارد دوشنبه آینده تشدید تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کند.

انگلیس درصدد هدف قرار دادن «منافع استراتژیک و مالی روسیه»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه فشارهای واشنگتن و برخی متحدانش علیه مسکو به بهانه تحولات اوکراین، وزارت خارجه انگلیس درصدد هدف قرار دادن «منافع استراتژیک و مالی روسیه» است.

همزمان با تداوم فشارهای واشنگتن، لندن و برخی متحدان غرب به مسکو و اقدامات تحریک‌آمیز اعضای عضو ناتو با کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین و اعزام نیروهای نظامی به شرق اروپا، انگلیس روز دوشنبه از یک اقدام ضد روسی جدید رونمایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، یک منبع مطلع و نزدیک به حلقه‌های تصمیم گیر و تاثیرگذار در دولت انگلیس اعلام کرد که وزارت خارجه انگلیس ۳۱ ژانویه (روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه) تشدید تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام می‌کند.

به گفته این منبع مطلع که هویت وی اعلام نشده است، «احتمال می‌رود که وزارت خارجه انگلیس روز دوشنبه در پارلمان رژیم‌های تحریمی خودش (علیه روسیه) را اعلام کند تا بریتانیا بتواند منافع استراتژیک و مالی روسیه را هدف قرار دهد».

این منبع مطلع دقیقا مشخص نکرد که آیا وزارت خارجه انگلیس تحریم‌هایی جدید علیه روسیه اعلام می‌کند یا اینکه بسته تحریمی جدید در صورت «حمله روسیه به اوکراین» اتخاذ و اعمال خواهد شد.

به گفته این منبع، «نخست‌وزیر انگلیس هفته گذشته پیش از اطلاع دادن کابینه در مورد وضعیت و اقدامات بعدی دولت (در قبال تنش‌ها با روسیه بر سر اوکراین)، تاکتیک‌های دیپلماتیک و گزینه‌های تحریم را با وزیر امور خارجه در میان گذاشت».

وی افزود: «بریتانیا همچنین در تلاش برای اعمال فشار بیشتر بر روسیه به بحث‌ها در شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک در روز دوشنبه خواهد پیوست تا این کشور به جای استفاده از ابزار نظامی برای از بین بردن نگرانی‌های خود، به دیپلمات‌هایش رجوع کند. بریتانیا از این نشست برای افشای روایت ناقص روسیه و ارائه حقایق استفاده خواهد کرد».

پیش از این، لیز تراس وزیر خارجه انگلیس طی اظهارات ۲۶ ژانویه (ششم بهمن ماه) اعلام کرد که دولت این کشور در تدارک برای ارائه یک طرح جدید طی روزهای آینده به منظور تشدید و تقویت کردن تحریم‌ها علیه روسیه است.

مقام‌های دولت غربگرای اوکراین، آمریکا، انگلیس و برخی دیگر از متحدان غرب طی هفته‌های اخیر بارها مدعی «تدارک روسیه برای حمله به اوکراین» شده و همزمان ضمن درباره تبعات تحریم‌‌ها و فشارهای اقتصادی آنها علیه مسکو هشدار داده‌اند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین به انتشار گزارش‌ها در رسانه‌های غربی و ادعاهای درباره تدارک روسیه برای حمله به اوکراین واکنش نشان داد و آنها را «توخالی» و «تشدید بی اساس تنش‌ها» خواند. به گفته او، روسیه تهدیدی برای هیچ کسی (و کشوری) نیست.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول