اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

طلا در هفته گذشته 2.5 درصد ارزان شد

با تقویت انتظارات برای افزایش نرخ بهره آمریکا که ارزش دلار را بالا برد و به بالاترین رقم در چند سال گذشته رساند، قیمت طلا بدترین عملکرد هفتگی از اواخر ماه نوامبر را ثبت کرد.

طلا در هفته گذشته 2.5 درصد ارزان شد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، با تقویت انتظارات برای افزایش نرخ بهره آمریکا که ارزش دلار را بالا برد و به بالاترین رقم در چند سال گذشته رساند، قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی کاهش یافت و بدترین عملکرد هفتگی از اواخر ماه نوامبر را ثبت کرد.

بازارها با قیمت 1791.53 دلار در هر اونس بسته شد. طلا در ساعات اولیه معاملات به کمترین قیمت 6 هفته گذشته برابر با 1779.20 دلار هم رسیده بود. این فلز گرانبها طی هفته گذشته حدود 2.5 درصد از ارزش خود را از دست داد.

پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا طرح های خود برای پایان دادن به خرید اوراق قرضه در دوره کرونا را تایید کرد و از افزایش نرخ بهره در ماه مارس خبر داد، قیمت ها بیش از 3 درصد کاهش یافت.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار گفت: « شرایط کنونی بازار برای طلا بسیار زیان آور بوده است. سرمایه گذاران در حال بررسی مجدد انتظارات فدرال رزرو هستند.»

افزایش نرخ بهره، هزینه های نگهداری طلا به عنوان دارایی بدون بهره را بالا می برد.

انتظار برای افزایش نرخ بهره، سبب شد دلار بیشترین افزایش هفتگی در 7 ماه گذشته را ثبت کند و این امر قیمت طلا را برای مالکان ارزهای دیگر بالا برد.

شورای جهانی طلا پیش بینی می‌کند، تقاضا برای جواهر، شمش‌های کوچک و سکه همچنان در 2022 قوی بماند و بانک‌های مرکزی به خرید طلا ادامه دهند، اما با سرعتی کمتر از سال 2021 خواهد بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول