اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

خشم آمریکا از هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی در سال 2022

آمریکا آزمایش تسلیحاتی صبح امروز کره شمالی که هفتمین آزمایش در یک ماه اخیر بوده را محکوم کرد و خواستار گفت‌وگو شد.

خشم آمریکا از هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی در سال 2022

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی هند و اقیانوسیه ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، ایالات متحده پرتاب موشک اخیر کره شمالی را محکوم کرده و از پیونگ‌یانگ خواسته تا از "اقدامات بی‌ثبات‌کننده" بیشتر خودداری کند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم مدعی شد «این پرتاب تهدید ناشی از برنامه‌های موشک‌های بالستیک و سلاح‌های کشتار جمعی غیرقانونی کره شمالی را نشان می‌دهد» و از پیونگ‌یانگ خواست تا در گفت‌وگوی «پایدار و اساسی» شرکت کند.

به گفته ارتش کره جنوبی، کره شمالی صبح یکشنبه یک «پرتابه ناشناس» شلیک کرد. رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گزارش داد که موشکی که گمان می‌رود یک موشک بالستیک باشد حدود ساعت ۷:۵۲ صبح به وقت محلی از استان «جاگانگ» کره شمالی به سمت اقیانوس در سواحل شرقی این کشور پرتاب شد.

به گزارش رویترز، شورای امنیت ملی کره جنوبی (NSC) که یک جلسه اضطراری نادر به ریاست «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی برگزار کرد، گفت که به نظر می‌رسد این آزمایش شامل یک موشک بالستیک میان برد است که کره شمالی از سال ۲۰۱۷ آن را آزمایش نکرده بود.

این پرتاب، جدیدترین نمونه از آزمایشات پیونگ‌یانگ در هفته‌های اخیر است. در صورت تایید، این هفتمین رگبار موشکی کره شمالی در سال جدید خواهد بود که با وعده «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی که گفته بود می‌خواهد ارتش را با فناوری‌های پیشرفته در زمانی که مذاکرات با کره جنوبی و ایالات متحده متوقف شده، تقویت کند، همسو است. گارد ساحلی ژاپن امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که به نظر می‌رسد کره شمالی یک موشک بالستیک پرتاب کرده است.

هفتمین رگبار موشکی کره شمالی در سال جدید به معنای تقویت ارتش با فناوری‌های پیشرفته تلقی می‌شود 

به گزارش «آسوشیتدپرس»، آخرین باری که کره شمالی این تعداد تسلیحات را در یک ماه آزمایش کرد، در سال ۲۰۱۹ و پس از شکست مذاکرات بین «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا بود. از آن زمان، مذاکرات با ایالات متحده متوقف شده و کره شمالی تحت فشار اقتصادی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی و محاصره خود تحمیلی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا است.

طبق این گزارش، پیونگ‌یانگ هفته گذشته نیز دو آزمایش تسلیحاتی انجام داد و حداقل چهار آزمایش تسلیحاتی دیگر را در این ماه انجام داده-از جمله آزمایش‌های موشک‌های مافوق صوت در ۵ و ۱۱ ژانویه. اوایل ماه جاری، کره شمالی اشاره‌ای به این مسئله کرد که می‌تواند آزمایش‌های هسته‌ای و تسلیحات دوربرد را که از سال ۲۰۱۷ متوقف شده بود، از سر بگیرد.

کره شمالی روز چهارشنبه تایید کرد که دو فروند موشک کروز دوربُرد و هدایت‌شونده تاکتیکی سطح به سطح را آزمایش کرده و رهبر این کشور نیز از کارخانه محل تولید این تسلیحات بازدید کرد. به دنبال آزمایش موشکی روز چهارشنبه، سخنگوی اقدام خارجی اتحادیه اروپا از کره شمالی درخواست کرد به آزمایش‌های موشکی خاتمه داده و به گفت‌وگوها درباره خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره بازگردد.

نمایش قدرت کره شمالی در زمان حساسی در منطقه رخ می‌دهد، زیرا پکن تنها متحد اصلی پیونگ‌یانگ میزبان بازی‌های المپیک زمستانی در ماه آینده است و کره جنوبی برای انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه مارس آماده می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول