اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عمده بدهی‌های دولت روحانی که به‌دوش رئیسی افتاده ناشی از قراردادهای خارجی است

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت فعلی در حالی باید ماهانه 10 هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را بپردازد که بخش عمده این بدهی‌ها ناشی از قراردادهای خارجی است که مجلس از آن اطلاع نداشته است.

عمده بدهی‌های دولت روحانی که به‌دوش رئیسی افتاده ناشی از قراردادهای خارجی است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی لایحه حمایت از سرمایه‌گذاری متقابل بین ایران و نیکاراگوئه، با ارائه اخطار قانون اساسی مستند به اصول 77 و 139 قانون اساسی اظهار داشت: در شرایطی که دولت فعلی باید ماهانه 10 هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را‌‌‌‌‌‌‌‌ بدهد که بخش عمده آن ناشی از قراردادهای خارجی است که مجلس از آنها اطلاع نداشته، ضروری است که روند بررسی عهدنامه‌ها و قراردادهای خارجی تغییر کند.

وی ادامه داد: تا وقتی موضوع شفافیت در مجلس و دولت و در قراردادهای مالی و غیرمالی به تصویب نرسد، این قراردادها همین‌طور محرمانه و پشت پرده می‌ماند و اینکه بگویند اصل آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ پیوست کرده‌ایم فایده ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: همه می‌دانند که آنچه در عمل اجرا می‌شود غیر آن چیزی است که بر روی کاغذ نوشته شده است.

پس از اخطار این نماینده، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به وی تأکید کرد: اگر دولت سابق خلاف کرده خودش باید پاسخگو باشد، در حال حاضر دولت و مجلس این موافقت‌نامه را‌‌‌‌‌‌‌‌ از روی متن انگلیسی ترجمه کرده‌اند و متن نیز بارگذاری شده و ملاک مخالفت و موافقت نیز همین متن است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول