اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

5 کتاب حوزه حماسه همزمان با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تجدید چاپ شد

هم‌زمان با برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب، چهار عنوان «تو شهید نمی‌شوی»، «به اضافه مردم»، «در مکتب مصطفی» و «عزیز خانوم» از کتاب‌های انتشارات «راه یار» تجدیدچاپ شدند.

5 کتاب حوزه حماسه همزمان با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تجدید چاپ شد

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ چاپ بیست‌ و پنجم کتاب «تو شهید نمی‌شوی» روایت‌هایی از حیات جاودانه شهید مدافع حرم، شهید محمودرضا بیضایی که همچنان با استقبال مخاطبان همراه است، توسط انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایت‌های احمدرضا بیضایی، برادر شهید از فراز و فرودهای یک زندگی با برکت، کودکی و نوجوانی، مسجد و مدرسه تا دانشگاه و پادگان، تبریز تا تهران و از تهران تا شام است. چاپ جدید این کتاب با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت ۳۰هزار تومان منتشر شده است.

همچنین کتاب «در مکتب مصطفی» به قلم جمال یزدانی که جستاری علمی درباره سیره تربیتی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده، به‌ عنوان الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل‌های مردمی است، با قیمت ۱۸ هزار تومان و شمارگان دو هزار جلد به چاپ سیزدهم رسیده است.

شهید مصطفی صدرزاده متولد ۱۳۶۵ است، او از سن ۱۳سالگی در پایگاه بسیج مسؤولیت و فعالیت‌های مختلف در کار تربیتی داشته است. صدرزاده سال ۱۳۹۲ برای مقابله با گروه‌های تروریستی تکفیری به سوریه می‌رود و بعد از مدتی، فرماندهی گردان عمار از لشکر فاطمیون در سوریه را بر دوش می‌گیرد. صدرزاده، آبان سال ۱۳۹۴ در شهر حلب به شهادت رسید. «در مکتب مصطفی» را می‌توان جزء اولین آثار مکتوب در حوزه شهدای مدافع حرم دانست که با نگاه تربیتی و علمی به سراغ این شهدا رفته است.

همچنین کتاب «عزیز خانوم» به قلم فاطمه جعفری، دیگر کتاب این ناشر است که در روزهای اخیر، چاپ پنجم آن با شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۲۲ هزار تومان منتشر شده است. این کتاب، روایتی از زندگی کبری حسین‌زاده حلاج، مادر شهیدان محسن، جواد، علی اصغر و محمدرضا بارفروش است که به قلم فاطمه جعفری نگارش شده است.

«عزیز خانوم» داستان یکی از زنان انقلابی کاشان است. زنانی که مانند مردان و دوشادوش آنان در جنگ‌ها شرکت کردند و برای پیروزی و موفقیت ایران حاضر شدند از همه چیزشان بگذرند. مال و جان، همسر و فرزند. فرزند که عزیزترین کس است و پاره تن و از چشم عزیزتر و محبوب‌تر. اما چون همیشه در پس پرده‌ای پنهان بودند هیچکس به ارزش کارها و فعالیت‌های آنان پی نبرد و هیچگاه هم به طور شایسته از آنان تجلیل نشد.

کتاب ۱۴۴ صفحه‌ای «به اضافه مردم، ده اصل اساسی برای کار فرهنگی» نوشته روح‌الله رشیدی، عنوان دیگری است که چاپ دهم آن با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت ۲۸هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شده است.

نویسنده در این کتاب، به استناد تجربیات ارزنده تاریخ انقلاب اسلامی، در ۱۰ فصل به بررسی ۱۰ قاعده اساسی در کار فرهنگی و تشکیلاتی پرداخته و در هر فصل، مثال‌هایی هم که از خاطرات و تجربه‌های عینی افراد گرفته شده، جهت کاربردی شدن این قواعد آورده شده است. همچنین در بخش ضمیمه کتاب، ضمن آسیب‌شناسی نحوه اجرا و برگزاری یک برنامه فرهنگی، شیوه مواجهه با مسائل و چالش‌های موجود در فرآیندهای فکری و اجرایی برنامه‌های فرهنگی به‌عنوان تمرین درنظر گرفته شده است.

«به اضافه مردم» علیرغم رویکرد انتقادی خود، نگاهی رو به جلو و عدالت‌خواهانه دارد و با نگاه به راهکارها و پیشنهادهای ارائه شده در آن، می‌توان آن را جزو یکی از کتاب‌های کاربردی مهم برای عموم فعالان فرهنگی و مردمی عنوان کرد.

چاپ دوم کتاب «سکه تقدیر»، تحلیلی بر سریال روزی روزگاری براساس مبانی زیبایی‌شناسی دینی سینما نوشته نعمت‌الله سعیدی نیز در روزهای اخیر توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده بود.

به گزارش فارس، علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب‌ها، علاوه بر کتابفروشی‌ها، می‌توانند از طریق غرفه ناشر در دومین نمایشگاه مجازی کتاب، صفحات مجازی ناشر @raheyarpub و سایت vaketab.ir نسبت به سفارش کتاب اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول