اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

بهترین انتخاب برای خرید ملک تجاری

همان‌طور که می‌دانید خرید ملک تجاری نیاز به سرمایه بسیار بالایی دارد. بنابراین لازم است نکات بسیار مهمی را به‌ منظور بهترین انتخاب برای خرید ملک تجاری در نظر داشته باشید تا متضرر و پشیمان نشوید.

بهترین انتخاب برای خرید ملک تجاری

خرید ملک تجاری به‌ طور معمول به دو صورت اتفاق می‌افتد. یکی از شیوه‌های رایج برای دستیابی به این منظور، خرید سرقفلی یک مغازه است و روش دیگر، پیش‌ خرید و یا خرید ملک تجاری در یک مرکز خرید است. برای انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها، باید نکات ویژه‌ای را در نظر داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به ارائه نکاتی در زمینه بهترین انتخاب برای خرید ملک تجاری بپردازیم.

 

خرید سرقفلی مغازه‌های تجاری

برای این‌ که بتوانید به خرید یک مغازه دست بزنید باید چندین عامل را در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین این عوامل، در نظر گرفتن متراژ و مساحت مغازه تجاری مورد نظر است. میزان مساحت این دسته از املاک باید با نوع کسب و کار شما دارای تناسب و هماهنگی باشد. به طور کلی برخی از مغازه‌های تجاری، نیاز به متراژ بالاتری دارند. در حالی‌ که سایرین نیاز به متراژ بالا ندارند. برای نمونه، اگر شما بخواهید یک ملک تجاری را به‌ منظور راه‌اندازی یک رستوران خریداری کنید، باید متراژ بالای آن را در نظر داشته باشید.

یکی دیگر از نکات لازم پیش‌ از خرید سرقفلی مغازه‌های تجاری، در نظر گرفتن امکانات ویژه این مکان‌ها است. برای نمونه، مغازه شما باید حتما آب، برق، گاز و… داشته باشد و یا برخی از امکانات ویژه را برای کسب و کار در اختیار شما قرار دهد. از طرف دیگر توجه به موقعیت مغازه و مکان جغرافیایی آن نیز ضرورت اساسی دارد. در حالت کلی باید ملک تجاری مورد نظر شما در بر یک خیابان پر رفت‌ و آمد واقع‌ شده باشد تا شما بتوانید به کسب و کار خود رونق و توسعه بدهید و یا در مراکز خریدی واقع شده باشد که مدیریت قوی داشته باشد .

انتخاب صنف و مکان مناسب

موقعیت ملک تجاری نیز باید با توجه به نوع کسب و کار شما در نظر گرفته شود. در بسیاری از موارد، مغازهای خریداری‌ شده حتی با در نظر گرفتن تمامی این نکات، پس‌ از راه‌اندازی و شروع کسب و کار، با عدم موفقیت مواجه می‌شوند. چراکه با عامل و فاکتور اثرگذاری به نام مالیات مواجه می‌شوند. برخی از برج ها مانند پروژه ستین در زیر بلوک ها فضایی برای استفاده تجاری قرار میدهند . توجه داشته باشید که این نوع مغازه ها بیشتر برای اصنافی نظیر سوپرمارکت ، نانوایی ، خشکشویی مورد استفاده میباشد .

لازم است بدانید که در حالت معمول میزان مالیاتی که برای مغازه‌های تجاری وضع می‌گردد دردسرهای بسیار زیادی را برای مالکان این دسته از مشاغل به وجود می‌آورد و مشکلات زیادی پیش روی آن‌ها قرار می‌دهد. بنابراین لازم است افرادی که به‌ دنبال بهترین انتخاب برای خرید ملک تجاری هستند، گزینه دیگر را بررسی نمایند.

مراکز خرید هر شهر؛ بهترین انتخاب برای خرید ملک تجاری

همان‌طور که پیش‌ از این نیز گفته شد یکی از نکاتی که لازم است پیش‌ از خرید ملک تجاری در نظر داشته باشید تعیین محل و موقعیت مناسب برای کسب و کار شما است. لذا از نظر بسیاری از افراد، مراکز خرید هر شهر بهترین مکان برای خرید ملک تجاری به شمار می‌روند. در حال حاضر بسیاری از افراد به پیش‌ فروش این دسته از املاک تجاری در مراکز خرید، اقدام می‌نمایند.

بسیاری از این مراکز در بهترین مکان و موقعیت جغرافیایی واقع شده‌اند. اما برای افرادی که به پیش‌ خرید این املاک دست می‌زنند علاوه‌ بر ارزیابی موقعیت ملک مورد نظر، در نظر گرفتن چند نکته دیگر حائز اهمیت اساسی است. از جمله مهم‌ترین این نکات می‌توان به این عامل اشاره کرد که انتخاب ملک تجاری در یک مرکز خرید، در صورتی گزینه مناسبی است که خریداران مطمئن باشند در این‌ صورت تمامی هم‌صنفان کسب و کارشان مشغول به کار در مرکز مورد نظر می‌شوند نه اصناف مختلف از مشاغل متعدد.

در حقیقت می‌توان گفت بسیاری از افراد به پیش‌ خرید ملک تجاری در مراکز خرید، دست می‌زنند و موقعیت مکانی آن را نیز به‌ خوبی ارزیابی کرده‌اند اما پس‌ از فرایند ساخت با اشکالات جدی مواجه می‌شوند. برخی از این مشکلات به نحوه مدیریت مالکان و تفکر آنان بازمی‌گردد. در بسیاری از مواقع، مالکان چنین زمین‌ها و ساختمان‌هایی پس‌ از فرایند پیش‌ فروش، بسیاری از امور را طبق دلخواه و سلیقه شخصی خود انجام خواهند داد.

یکی از کارهایی که به‌ طور معمول این دسته از صاحبان املاک انجام می‌دهند اجاره دادن واحدهای مختلف مراکز خرید به اصناف متعدد و کسب و کارهای متنوع است. در بسیاری از موارد این مراکز خرید پس‌ از شروع و راه‌اندازی کسب و کار با عدم موفقیت مواجه می‌شوند و یا به‌ اصطلاح شکست می‌خورند. برخی مراکز خرید مانند بازار بزرگ ایران در نزدیکی پروژه رومنس با توجه به تعداد اصناف مورد نیاز واحد های خود را واگذار میکنند .

 

مراکز خرید با مدیریت صنفی

بنابراین در صورتی‌ که تمایل دارید به پیش‌ خرید و یا خرید ملک تجاری در مراکز خرید دست بزنید لازم است علاوه‌ بر بررسی موقعیت و رفت و آمد به مجموعه مورد نظر، نحوه مدیریت اصناف را نیز در نظر داشته باشید. یعنی به این فاکتور توجه کنید که آیا صاحب و یا مالک مرکز خرید مورد نظر، می‌تواند اصناف را به‌ خوبی تحت مدیریت قرار دهد یا نه. برخی از برج ها نیز مانند پروژه خرازی واحد های تجاری خود را با شرایط خاص صنفی واگذار میکنند در غیر اینصورت مغازه های تجاری برج ها عموما هدف اول صنف املاک قرار خواهند بود و جای اصناف ضروری را خواهند گرفت .

در شرایط فعلی برخی از مراکز خرید از سایر این مجموعه‌ها توانسته‌اند موفق‌تر عمل کنند و جایگاه قابل‌ قبول‌تری را به دست آورند. یکی از رموز موفقیت این مراکز تجاری این بوده که واحدهای تجاری به صاحبان و مالکان جدید، فروخته نشده‌اند. بلکه به‌ صورت درصد از فروش، کار و فعالیت می‌کنند. بنابراین یکی از نکات بسیار مهمی که توجه به آن به‌ منظور بهترین انتخاب برای خرید ملک تجاری ضرورت اساسی دارد، این است که مکانی را در نظر داشته باشید که اصناف و هم کسب و کارهایتان در آن حضور داشته باشند و به کار و فعالیت مشغول شوند.

برای نمونه، می‌توان به بازار شوش اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید در این مرکز خرید تجاری، تمامی صاحبان مشاغل چینی فروش حضور دارند. هم‌چنین بازار موبایل را در نظر بگیرید که تمامی صاحبان واحدها، کسب و کارهای مربوط به این شغل هستند

امکانات تفریحی مرکز خرید

اگر قصد خرید واحد تجاری در مرکز خریدی را دارید حتما دقت داشته باشید که امکانات تفریحی در آن وجود داشته باشد . امکاناتی مانند سینما ، شهربازی سرپوشیده و فود کورت و پارکینگ برای کشاندن بسیاری افراد به مرکز خرید لازم است . شما تصور کنید مرکز خریدی دارای 8 سالن سینما باشد و ظرفیت هریک 200 صندلی باشد . در اینصورت در هر سانس سینمایی در ساعات شلوغ 1800 نفر به مرکز خرید خواهند آمد .

حال اگر این افراد هم بتوانند سینما بروند و هم بتوانند از رستورانها استفاده کنند قطعا بیش از زمان حضورشان در سینما در آن مرکز خرید خواهند ماند و با توجه به اینکه هر فیلم معمولا بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت میباشد با توجه به زمان صرف غذا میتوان پیش بینی کرد که در هر 3 ساعت نزدیک به 3600 نفر فقط برای صرف غذا و تماشای فیلم در مرکز خرید خواهند بود که این آمار قابل قبولی برای مراجعه کننده های مرکز خرید میباشد .

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول