اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فقدان قانون در حوزه رمزارزها آرامش را از فعالان اقتصادی سلب کرده است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عدم قانون گذاری در حوزه رمزارزها و اتخاذ تصمیمات مقطعی را باعث بلاتکلیفی عده زیادی از فعالان این حوزه دانست و گفت: این روند باعث سلب آرامش از فعالان حوزه رمزارز شده است.

فقدان قانون در حوزه رمزارزها آرامش را از فعالان اقتصادی سلب کرده است

شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به ضرورت قانون گذاری در حوزه رمزارزها، بیان کرد: نه تنها در حوزه رمز ارزها بلکه در تمام فناوری های روز دنیا ما نیازمند به روزرسانی قوانین و یا قانون گذاری با نگاهی نو داریم. قوانین ما باید پاسخگوی نیازهای امروز جامعه باشند. بحث رمزارزها و تبادل آن امروز یکی از مسائل مطرح در اقتصاد دنیا به شمار می رود و مورد استقبال مردم قرار گرفته اند.

وی در ادامه اظهار کرد: جوانان ما در داخل کشور در ارتباط با فناوری های نو نظیر رمزارزها  ابتکار عمل و ظرفیت های خوبی دارند که در کم تر نقاط دنیا می شود یافت. یکی از مشکلات ما در حوزه رمزارزها فقدان قانون است که باعث سردرگمی فعالان این حوزه شده است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه ما در حوزه قانون گذاری در زمینه فناوری های نو نظیر رمزارزها ضعیف عمل کرده و باید هرچه سریع تر برای ساماندهی این حوزه و استفاده حداکثری از ظرفیت دانش داخلی نسبت به قانون گذاری در این بخش عمل کنیم. بنده همواره تاکید کردم که قوانین مزاحم باید کنار گذاشته شود. در بحث مسائل روز دنیا ما نیازمند یک بازنگری در قوانین موجود و قانون گذاری جدید هستیم.

 وی در ادامه تاکید کرد: عدم قانون گذاری در حوزه رمزارزها و اتخاذ تصمیمات مقطعی باعث بلاتکلیفی عده زیادی از فعالان این حوزه شده که در نهایت باعث از دست رفتن فرصت ها می شود. این روند باعث سلب آرامش از فعالان حوزه رمزارز شده و آن ها نمی دانند در آینده چه برخوردی باآنان صورت می گیرد. باید هرچه سریع تر با همکاری مجلس و دولت در حوزه رمزارزها قانون گذاری صورت گیرد.

این نماینده مجلس افزود: نباید با تعلل بخش های مختلف شاهد از دست رفتن فرصت تبادل ارزهای دیجیتال در پلتفرم های داخلی باشیم. شرکت ها و پلتفرم های داخلی فعال در این حوزه از ظرفیت خوبی برخوردار هستند و با تصویب قانونی جامع در این حوزه می توان مدیریت شفافی را در بحث رمزارزها رقم زد و از سوی دیگر فرصتی جدید برای افزایش درآمد دولت ایجاد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول