اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

انقلاب اسلامی، تکریم مقام زن، تحکیم بنیان خانواده| نهضت با نگاه والای امام خمینی به بانوان پیروز شد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: حضرت امام(ره) تاکید داشتند که زنان ما باید هم‌دوش مردان و حتی جلوتر حرکت کنند و با این نگاه والا به جایگاه بانوان بود که این انقلاب به پیروزی رسید.

انقلاب اسلامی، تکریم مقام زن، تحکیم بنیان خانواده| نهضت با نگاه والای امام خمینی به بانوان پیروز شد

لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به نام‌گذاری هفتمین روز از ایام الله دهه فجر با عنوان «انقلاب اسلامی، تکریم مقام زن، تحکیم بنیان خانواده» اظهار داشت: اگر بخواهیم جایگاه زنان پیش از انقلاب را مورد بررسی قرار دهیم باید به کسی که خود را حامی زنان و بالاترین شخصیت زن کشور می‌دانست اشاره کنیم.

وی افزود: پیش از انقلاب حاکمانی هستند که آن وضعیت را برای خانواده ها رقم می زنند و تحت فشار قرار می‌دهند و آنها نگاه فرودستی ابزاری و کالایی نسبت به زنان دارند و برای مثال وقتی که همسر پهلوی خانم‌های محجبه را آدم‌های شلخته و دور از بهداشت می‌داند و از طرفی خود پهلوی دوم وقتی مشکلاتی پیش می‌آید می‌گوید که اشکالی ندارد، چون ما دختران چنین و چنان برای تامین منابع مالی داریم و از سویی نیز نگاهی که خود پهلوی دوم به همسرش دارد نشان دهنده واقعیت ماجرا است.

افتخاری ادامه داد: همسر پهلوی دوم می‌گوید من فقط ابزار فرزند آوری و ولیعهد آوری برای ایشان بودم و هیچ جایگاهی نداشتم و وقتی چنین نگاهی در راس امر قرار می‌گیرد، به تبع آن به همه مسائل زنان هم چنین نگاه ابزاری حاکم می‌شود و عملا هیچکس مدافع حقوق زنان نیست.

وی با بیان اینکه کسانی که با افکار و امیال پهلوی در خصوص زنان همراه نبودند آسیب می دیدند، گفت: این نگاه تاثیرش را بر مدارس و اشتغال بانوان و حضور محجبه و عفیفانه در دانشگاه می‌گذاشت و این به دلیل ممنوعیت‌هایی بود که ایجاد می‌کردند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: خاطرم هست که رتبه اول استان بودم ولی به خاطر یکسری محدودیت‌هایی که برای حجاب ایراد کرده بودند، مجبور شدیم که در منزل بمانیم و به صورت متفرقه یا داوطلب آزاد تحصیل کنیم و این یعنی ارزشی برای تحصیل و پیشرفته و آینده سازی دختران زمان قائل نبودند و صرفاً برای تامین منافع و رضایت اربابان خودشان کار می‌کردند.

افتخاری افزود: حضرت امام(ره) تاکید داشتند که زنان ما باید هم‌دوش مردان و حتی جلوتر حرکت کنند و با این نگاه این انقلاب به پیروزی رسید و زنان در تداوم این انقلاب محکم ایستادند و این به خاطر آن بود که آن محروم می گردد تا تبعیض ها و عدم توجه به زنان را چشیده بودند.

وی ضمن تاکید بر اینکه این تبعیض‌ها و نگاه های نادرست به زنان به صورت کلان در دنیای مادی کنونی وجود دارد، اظهار داشت: در کشورهایی مثل آمریکا و فرانسه که خود را مهد دموکراسی می‌دانند اخیراً مجلس فرانسه مصوبه‌ای برای ممنوعیت حجاب در رقابت‌های ورزشی داشت.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: بعد از انقلاب با نگاه دینی و الهی حضرت امام و رهبر انقلاب این نگاه در جامعه حاکم شد و شاهد هستیم که در کلان جامعه حضرت آقا بیشتر و بیشتر از زنان به توانمندی و مشکلات و راهکارهای حل مشکلات زنان آگاه هستند و حتی یک بار هم فرمودند که ما نسبت به مسئله زنان و خانواده از دنیا طلبکار هستیم که این نشان دهنده دست پر ایشان و انقلاب اسلامی در این زمینه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول