اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای انگلیس: از تنش‌زدایی در اوکراین حمایت می‌کنیم

وزیر دفاع انگلیس گفت باید درخصوص بحران اوکراین تنش‌زایی شود اما به‌طور هم‌زمان از استقرار نیروهای بیشتر ناتو اطراف روسیه استقبال کرد.

ادعای انگلیس: از تنش‌زدایی در اوکراین حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه در اظهاراتی متناقض گفت، کشورش از تنش‌زدایی در اوکراین حمایت می‌کند اما بر افزایش حضور ناتو اطراف روسیه تأکید دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، والاس در نشست خبری با همتای مجارستانی گفت از سفر روز آینده (سه‌شنبه) «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر این کشور به روسیه حمایت می‌کند و «ما باید اقدام به تنش‌زدایی کرده و از حق حاکمیت اوکراین دفاع کنیم».

وزیر دفاع انگلیس اظهار داشت: «مهم است که این پیام را به پوتین منتقل کنیم که پیامد حمله به اوکراین دقیقاً چیزی است که از آن می‌ترسد، یعنی نزدیک‌تر شدن ناتو به روسیه. به همین دلیل است که انگلیس به ناتو پیشنهاد کرده که نیروی زمینی بیشتر و آمادگی بیشتری را به‌عنوان عامل بازدارنده در نظر بگیرد».

با این حال «تیبور بنکو» وزیر دفاع مجارستان در این نشست خبری گفت، نیازی به استقرار نیروهای خارجی ناتو در این کشور همسایه اوکراین وجود ندارد. وی تأکید کرد که دولت مجارستان با استقرار نیروهای ناتو در اروپای شرقی و مرکزی مجاور اوکراین مخالفتی ندارد.

او با تأکید بر اینکه مجارستان «قادر است وظایف را خود انجام دهد گفت، اگر هر کشوری که نمی‌تواند خودش این کار را انجام دهد حق مستقل خود را دارد که پذیرای نیروهای ناتو باشد».

در همین حال «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس با اشاره به اینکه امروز (دوشنبه) با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود گفت‌وگو خواهد داشت گفت:‌ «آنچه به رئیس جمهور پوتین خواهم گفت همان چیزی است که قبلاً گفته‌ام. فکر می‌کنم همه ما واقعاً باید از آستانه [جنگ] عقب برویم. فکر می‌کنم که روسیه باید از این آستانه عقب برود».

از چند سال قبل درگیری‌های پراکنده‌ای میان رژیم اوکراین و ساکنین منطقه خودمختار و روس زبان دونباس واقع در شرق این کشور در جریان است. اخیراً مقامات و رسانه‌های غربی مدعی حمله غریب‌الوقوع روسیه به اوکراین شده و تنش‌ها در این کشور را وارد دور تازه‌ای کرده‌اند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در نشستی خبری اعلام کرد حمله قریب‌الوقوعی علیه اوکراین وجود ندارد و در حال حاضر بزرگ‌ترین تهدید برای کشورش نا آرامی داخلی است.

رئیس‌جمهور اوکراین با انتقاد از آمریکا گفت: «تنش‌زایی در شرق اروپا به اقتصاد اوکراین ضربه زده است. آنچه در رسانه‌ها می‌شنویم این‌طور است که گویی سربازان در خیابان‌ها در حال تردد هستند و مردم در حال ترک خانه‌ها هستند. این درست نیست. نمی‌گویم تنشی نیست بلکه هشت سال است تنش وجود دارد».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول