اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

جزئیات طرح«معافیت مشمولان متأهل»/ این طرح شامل غایبان هم می‌شود؟

طرح معافیت مشمولان متاهل دارای دو فرزند، دیروز در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شد اما این طرح در صورت تصویب در صحن علنی شامل چه افرادی خواهد شد؟

جزئیات طرح«معافیت مشمولان متأهل»/ این طرح شامل غایبان هم می‌شود؟

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، بحث سربازی این روزها بیش از گذشته مطرح شده؛ چراکه کمیسیون تلفیق بودجه در چند روز اخیر ابتدا با موضوع خرید سربازی مشمولان مقیم خارج و سپس خرید چند صد میلیون تومانی مشمولان غایب ، موضوع سربازی را بیش از پیش داغ کرده و به پر بازدیدترین اخبار رسانه و فضای مجازی تبدیل کرده است.

اما بعد از گذشت دو روز از اعلام خبر تبعیض‌آمیز و جنجالی فروش ۲۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی سربازی _که فضای جامعه را پر از حرف و حدیث و انتقاد و پیشنهاد کرده بود _ طرح «معافیت مشمولان متاهل ۳۰ سال دارای دو فرزند و بیشتر» در کمیسیون تلفیق بودجه مطرح شد و رأی آورد.

و اما سوال این است که این طرح چه جزییاتی داشته و شامل کدام دسته از مشمولان می شود؛ آیا این طرح شامل مشمولان غایب نیز می‌شود؟
افراد با چه سطح از تحصیلات در شمول این طرح جای می‌گیرند؟ و ...

 پیگیری‌های خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از مسئولان ذیربط و آگاه به حوزه سربازی حاکی از آن است که در این طرح فقط «سن و تعداد فرزند» مهم است؛ یعنی اگر فرد مشمول، تحصیلات زیر دیپلم و یا حتی تحصیلات بالا چون دکترا داشته باشد این طرح شاملش می شود؛ فقط باید سن فرد بالای ۳۰ سال بوده و دو فرزند هم داشته باشد.

از سوی دیگر مدت غیبت سربازی نیز مهم نیست؛ ممکن است کسی از همان سن مشمولیت یعنی ۱۸ سالگی تمام وارد غیبت شده باشد و یا کسانی مثل طلاب و دانشجویان پزشکی که به صورت پیوسته تحصیل می‌کنند حتی یک روز هم غیبت نداشته باشند اما هر دو دسته با اجرای این طرح معاف خواهند شد.

 گفتنی است اگر این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تایید شود و با اصل ۱۱۰ قانون اساسی نیز تطبیق داشته باشد تعداد زیادی از مشمولان غایب و غیر غایب ۳۰ ساله به بالا که پدر دو فرزند و بیشتر هستند تعیین تکلیف شده و از جنبه سربازی دیگر هیچ نگرانی نداشته و کارت معافیت دریافت خواهند کرد؛ چه افرادی که مشکل داشته و به سربازی نرفته و چه افرادی که از معافیت تحصیلی استفاده کرده و تا این سن خدمت سربازی خود را انجام نداده اند.

بنابراین شرط شمول بودن در طرح معافیت مشمولان متاهل دارای دو فرزند به بالا، فقط سن و تعداد فرزند است.

باید گفت پدران دارای دو فرزند به بالا که کمتر از ۳۰ سال سن داشته و یا افراد ۳۰ ساله دارای تک فرزند و یا فاقد فرزند در این طرح قرار نمی گیرند.

گفتنی است مخاطبان فارس من با درج موضوعی با عنوان «خدمت‌ سربازی‌ متأهلین‌ کاهش‌ یابد» پیگیری این موضوع را از خبرگزاری فارس خواستار بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول