اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پدر انقلاب‌های رنگی خواهان تغییر نظام در چین شد

میلیاردر آمریکایی و پدر انقلاب‌های رنگی که نقش وی در جریان فتنه 88 مسجل شده، هم‌اکنون خواهان تغییر نظام در چین شده است.

پدر انقلاب‌های رنگی خواهان تغییر نظام در چین شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جورج سوروس» میلیاردر آمریکایی و رییس هیات‌مدیره موسسه «جامعه باز» که در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات سال ۸۸ در ایران، برای تغییر نظامی در جمهوری اسلامی تلاش زیادی کرد، هم‌اکنون خواهان تغییر نظام در چین شده است.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، سوروس روز گذشته (دوشنبه) در جریان سخنرانی در مؤسسه محافظه کار «هوور» خواهان جایگزینی «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین شد و المپیک آتی زمستانی ۲۰۲۲ پکن را با المپیک ۱۹۳۶ در آلمان نازی مقایسه کرد.

سوروس که بعنوان پدر انقلاب‌های رنگی معروف است، در سخنرانی خود از چین به عنوان «قدرتمندترین دولت استبدادی جهان و بزرگترین تهدیدی که جوامع باز امروز با آن مواجه هستند» یاد کرد و مدعی شد: « چین همچون آلمان در سال 1936 تلاش خواهد کرد تا از منظره بازی‌های المپیک آتی پکن برای کسب پیروزی تبلیغاتی برای سیستم کنترل‌های سخت‌گیرانه‌اش استفاده کند».

وی همچنین در ادامه ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت فعلی چین گفت که شی، برخلاف «دنگ شیائوپیگ» رهبر پیشین چین که اصلاحات بازار آزاد را ارائه کرد، «یک معتقد واقعی به کمونیسم است» و هشدار داد که «مائو تسه تونگ و ولادیمیر لنین بت های او هستند.»

«جورج سوروس» که در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات سال ۸۸ در ایران، برای تغییر نظامی در جمهوری اسلامی تلاش زیادی کرد، هم‌اکنون خواهان تغییر نظام در چین شده است

 

سوروس سپس تصریح کرد: « شی جین پینگ چین بزرگترین تهدیدی است که جوامع باز امروز با آن مواجه هستند. بازار متلاطم املاک و مستغلات کشور، کاهش جمعیت، و گونه به سرعت در حال گسترش  اومیکرون جزء زوال وی در در طول پروژه او در بازی های المپیک زمستانی خواهد بود».

پدر انقلاب‌های رنگی در پایان سخنرانی خود خواستار تغییر نظام در چین شد و تصریح کرد که این خط مشی فعلی بسیاری از محافظه‌کاران در آمریکا است که با حاکمیت شی نیز مخالف هستند و همچنین ابراز امیدواری کرد که شی جینپینگ با فردی کمتر سرکوبگر در داخل و صلح‌طلب‌تر در خارج جایگزین شود.

سوروس:خواهان تغییر نظام در چین هستیم و این خط مشی فعلی بسیاری از محافظه‌کاران در آمریکا است که با حاکمیت شی نیز مخالف هستند.

 

این میلیاردر آمریکایی در این خصوص گفت: «این بزرگترین تهدیدی را که جوامع باز امروز با آن روبرو هستند برطرف می کند و آنها باید هر کاری که در توان دارند انجام دهند تا چین را تشویق کنند تا در مسیر مورد نظر حرکت کند».

جورج سوروس در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 نقش مهمی را در تلاش برای تغییر نظام در ایران انجام داد به طوریکه برخی پرونده‌های منتشر شده نشان می‌دهد وی تلاش داشته با نفوذ در برخی مقام‌های ایرانی تجارب خود در انقلاب‌های رنگی را در اختیار آن‌ها قرار دهد. (جزئیات بیشتر)

اخیراً نیز گزارش‌هایی منتشر شده که نشان‌ می‌دهد بنیاد جامعه باز سوروس چندین میلیون دلار برای راه‌اندازی یک انقلاب رنگی در قزاقستان که اخیراً با ناآرامی‌هایی همراه بوده، هزینه کرده است.

گزارش‌های مرتبط دیگری نیز منتشر شده که نشان می‌دهد که این کودتاهای رنگین تاکنون در اوکراین، لبنان،گرجستان و قرقیزستان صورت گرفته که دولت‌های روی کار آمده پس از اعتراضات مردم این کشورها، سقوط کرده‌اند که تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌هد جورج سوروس در پشت پرده تمامی این کودتاها بوده است و در واقع سوروس دست مخفی غرب در انقلاب های رنگی است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول