اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

۵۹ درصد اسرائیلی‌ها در اندیشه مهاجرت هستند

نتایج یک پژوهش اسرائیلی نشان می‌دهد که نابسامانی اوضاع اقتصادی و ناامیدی اسرائیلی‌ها از حل‌وفصل منازعه با فلسطینیان، آن‌ها را به فکر مهاجرت از فلسطین اشغالی انداخته است.

۵۹ درصد اسرائیلی‌ها در اندیشه مهاجرت هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج پژوهش مرکز میراث «بیگن» نشان می‌دهد که ۵۹ درصد اسرائیلی‌ها برای مهاجرت به خارج از فلسطین اشغالی به سفارت کشورهای مختلف مراجعه کرده و یا در اندیشه مراجعه به این سفارتخانه‌ها هستند.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که ۷۸ درصد خانواده‌های اسرائیلی از سفر فرزندانشان به خارج از فلسطین اشغالی حمایت می‌کنند. «کالمان لیبسکیند» نویسنده روزنامه صهیونیستی «معاریو»، در این خصوص می‌گوید که ما در برابر رشد یک پدیده چپ‌گرا در اسرائیل هستند که از صهیونیسم و اسرائیل دور هستند و توجه کمتری به دولت یهود دارند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، لیبسکیند می‌‌افزاید که این گروه از اسرائیلی‌ها حتی به تنهایی طرحی را علیه پروژه صهیونیسم رهبری کرده و خواهان بازنگری در حوادث النکبة (فاجعه اشغال فلسطین)، دولت فلسطین و حقیقت مرزهای اشغالی سال ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ هستند.

وی همچنین گفت که بیشتر این فعالان در سازمان‌های مدنی اسرائیل عضو بوده و از کشورهای مختلف کمک‌های مالی دریافت و صرف بدنام کردن ارتش اسرائیلی و نظامیان آن می‌کنند.

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در سال ۲۰۱۴ فاش کرد که تعداد کسانی که تمایل به مهاجرت به برلین پایتخت آلمان را دارند به ۲۵ هزار نفر رسیده است و به گفته یکی سازماندهندگان مهاجرت به برلین با اشاره به تقاضای مهاجرت بیش از نُه هزار نفر گفت که در میان آن‌ها افسران ارتش اسرائیل نیز به چشم می‌خورد.

همچنین نتایج یک نظرسنجی اسرائیلی نشان می‌دهد که ۴۰ درصد اسرائیلی به فکر مهاجرت معکوس هستند و دلیل آن را نابسامانی اقتصادی، نابرابری و ناامیدی از بن‌بست در روند حل‌وفصل منازعه با فلسطینیان عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول