اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

امکان خرید و فروش واحدهای 16 صندوق سرمایه‌گذاری با اپلیکیشن سیگنال

با ایجاد امکان خرید و فروش واحدهای صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری بر بستری واحد، مقایسه و سرمایه‌گذاری در آن‌ها آسان خواهد شد. سامانه سیگنال با همین هدف، چنین بستری را برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری فراهم آورده است و تاکنون 16 صندوق سرمایه‌گذاری که اغلب از صندوق‌های پیشرو و برتر هستند، بر پلتفرم سیگنال قرار گرفته‌اند.

امکان خرید و فروش واحدهای 16 صندوق سرمایه‌گذاری با اپلیکیشن سیگنال

اخبار شرکت ها؛ به گزارش روابط عمومی پارت، کامیار نوربخش، مدیر سامانه سیگنال در نشست خبری «سیگنال و صندوق‌های  سرمایه‌گذاری» گفت: با ابلاغ دستورالعمل سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر اینکه فین‌تک‌ها می‌توانند شاهراه ارتباطی مردم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری باشند، سیگنال با سرعت، زیرساخت لازم را فراهم آورد و با گذشت تنها دو هفته از صدور این ابلاغ، امکان خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری را مهیا کرد تا مخاطبان بتوانند از طریق سیگنال به راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری اقدام به خرید و فروش واحدهای این صندوق‌ها کنند.

وی افزود: با این کار، دسترسی افراد جامعه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری آسان‌تر و راه برای توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم فراهم خواهد شد. در حال حاضر بیش از 300 صندوق سرمایه‌‌گذاری در کشور وجود دارد که هر کدام سایت مجزای خودشان را دارند. افراد برای انتخاب صندوق مناسب باید به تک‌تک این سایت‌ها سر بزنند، صندوق موردنظرشان را انتخاب کنند، احراز هویت شوند و نام کاربری و رمز عبور بگیرند و فرایند ثبت‌نام را انجام دهند و اگر بخواهند در صندوق دیگری  هم سرمایه‌گذاری کنند باید همه این کارها را مجدد انجام دهند.

مدیر سامانه سیگنال گفت: سیگنال، پیش از این، اطلاعات کامل و نموداری همه صندوق‌های سرمایه‌گذاری را به صورت یکجا و یکپارچه در اختیار مخاطبان قرار داده بود تا سرمایه‌گذاری روی صندوق‌ها، با آگاهی کامل و به صورت مقایسه‌ای انجام‌پذیر باشد. همچنین رتبه‌بندی ماهانه صندوق‌های سرمایه‌گذاری با 15 شاخص گوناگون و آموزش‌های مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری از دیگر اقدامات سیگنال در حوزۀ صندوق‌هاست.

کامیار نوربخش افزود: افزایش شمول مالی در بازار سرمایه، در گروی دو عاملِ افزایش آگاهی و افزایش دسترسی مردم به ابزارهای سرمایه‌گذاری است. دو عاملی که اکنون در سامانه سیگنال جمع شده تا این سامانۀ طراحی‌شده توسط بخش خصوصی، به تنهایی تأثیر به سزایی در افزایش شمول مالی بازار سرمایه داشته باشد. امکان خرید و فروش آنلاین واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری محدود به سیگنال نیست و پیش از این نهادهای دیگری، بستر آنلاین خرید و فروش را فراهم آورده بودند، با این تفاوت که این نهادها فروشگاه آنلاین صندوق‌های خود هستند، اما سیگنال، اولین سوپرمارکت واقعی صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که واحدهای همۀ صندوق‌های متقاضی را ارائه می‌نماید.

مدیر اپلیکیشن سیگنال تأکید کرد: از آنجا که سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نیازمند تخصص، زمان و تجربه بالاست، توصیه صاحب‌نظران در ایران و جهان به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در این بازار است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری که اکنون تعدادشان به بیش از 300 عدد رسیده است، بهترین بستر برای این سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به حساب می‌آیند. هر صندوق دارای متخصصانی است که براساس رویکرد آن صندوق و شناخت از بازار بهترین سهام و اوراق را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. مردم با خرید واحدهای این صندوق‌ها، که تعداد یا نوع آن، هیچ برتری و تمایزی برای سرمایه‌گذار ایجاد نمی‌کند، می‌توانند به راحتی و بدون نگرانی در بازار سرمایه کشور به عنوان رکن رشد و توسعه اقتصادی کشور سرمایه‌گذاری کنند.

نوربخش گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابتی که امکان خرید و فروش واحدهایشان در سامانه سیگنال وجود دارد عبارتند از: صندوق‌های امین آشنا ایرانیان، حکمت آشنا ایرانیان، امین انصار، سامان، ملت، دوم اکسیر فارابی، بهگزین، زمرد نوویرا ذوب‌آهن و تدبیرگران.

وی افزود: صندوق‌های سهم‌آشنا، تدبیرگران فردا، صبا، یکم اکسیر فارابی، آسمان یکم و یکم آبان از میان صندوق‌های سهامی و صندوق آسمان خاورمیانه به عنوان صندوق مختلط در سامانه سیگنال حضور دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول