اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیسی: سفارش امام خمینی درحمایت ازکوخ‌نشینان، حقیقت و برخاسته از باور بود

رئیس جمهور در مراسم تجدید بیعت هیات دولت با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: سفارش امام خمینی(ره) در حمایت از مردم و کوخ‌نشینان یک حقیقت و برخاسته از یک باور بود.

رئیسی: سفارش امام خمینی درحمایت ازکوخ‌نشینان، حقیقت و برخاسته از باور بود

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز (13 بهمن) در مراسم  تجدید بیعت هیات دولت با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار داشت: نگاه امام به مردم تشریفاتی نبود و مشارکت مردم را باور داشت و توجه به کوخ‌نشینان نشات گرفته از یک باور بود.

وی افزود: هرجا در کشور موفقیتی داشته‌ایم جایی بوده که به مردم میدان داده‌ایم.

رئیس جمهور تصریح کرد: عدالت در حرف زدن آسان اما در اجرا آسان نیست. دشمنان نمی‌گذارند به نام دین، هیچ نظامی پا بگیرد ولی موفق نخواهند شد.

رییس جمهور افزود: روح بلند امام (ره) بزرگوار گواه و ناظر اعمال ماست. آنچه از سیره و سلوک بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی می‌شناسیم توجه به مردم است.  توکل به خدا و همراهی با مردم همواره دو محور برای عالمان دینی بوده است. توکل به خدا و همراه کردن مردم با خود، دو اصل اساسی بود که مصلح بزرگ قرن برای ایجاد تحول مبنا قرار داده بود.

رییسی با بیان اینکه خداوند به نصرت خود و دستان توانای مومنان و مردم، پیروزی را وعده کرده است، گفت: در ترجمان جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی همین است که مردم در نظام اسلامی محور هستند.

رئیس جمهور گفت: سفارش امام(ره) در حمایت از مردم و کوخ‌نشینان یک حقیقت و برخاسته از یک باور بود.

وی با اشاره به توجه به مردم بیان داشت: هر جا موفقیت داشتیم آنجا بود که به مردم میدان دادیم و هر جا حضور آنچنانی برای مردم تعریف نکردیم، موفق نشدیم.  

رئیسی تصریح کرد:  توجه به مردم برای همه دولت‌ها و دولت ما یک اصل است و باید از نگاه سیاسی امام(ره) درس بگیریم. دولت مردمی موفقیت های خود را در حضور مردم تعریف می کند و مساله عدالت و اجرای آن هم با حضور مردم شکل می گیرد. این خود مردم هستند که اقامه قسط می کنند و عدالت را به اجرا می گذارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان به دنبال آن هستند که هیچ نظامی به نام دین پا نگیرد ولی موفق نخواهند شد، گفت: ما خدمتگزار و کارگزار مردم هستیم. پیام و میثاق امام و شهدا این است که مردم محور اجرای عدالت هستند. عدالت در حرف زدن آسان اما حضرت علی (ع) هم فرمودند که اجرای عدالت کار آسانی نیست. 

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار فعالان اقتصادی، گفت: وقتی رسماً آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند که در فشار حداکثری شکستی مفتضحانه خوردند، این نقطه پیروزی برای ملت ماست و نشان‌دهنده آن است که مقاومت حداکثری در مقابل فشار حداکثری پیروز شد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: هر جا که ما مقاومت کردیم، مثل دوران دفاع مقدس و همچنین در توطئه‌ها و فتنه‌ها نصرت الهی همراه ما شد و امروز نیز همکاران ما در دولت برای خدمت به مردم مشکلاتی پیش رو دارند که بر اساس آموزه‌های امام (ره) هیچ مانعی نباید مانع کار ما شود.

وی با اشاره به این‌که میدان عدالت، زنان و مردانی را می‌طلبد که خود از ملکه عدالت برخوردار باشند، افزود: لزوم تحول‌خواهی عادلانه در جامعه آن است که افراد، خود از عملکرد عادلانه‌ای در جامعه برخوردار باشند.

رئیسی با بیان اینکه هدف امام (ره) از انقلاب عدالت بود، تاکید کرد: خواست امام این بود که بگوید در این قرن و در این زمان که همه در عمل از عدالت گریزانند، به نام دین می‌شود تحول و عدالت ایجاد کرد.

رئیس‌جمهور بیان داشت: حضرت امام (ره) پرچم عدالت‌خواهی برافراشت و فریاد عدالت زد و امروز بعد از ۴۰ سال، خدمات بسیاری در حوزه‌های مختلف انجام شده است.

رئیسی با بیان خاطره ای بیان داشت: سال های اول پیروزی انقلاب اسلامی مسئله ای پیش آمد که بسیار نگران بودیم چه خواهد شد و این ها قرار بود برای تضعیف و رهبری امام باشد و دست های برخی در کار بود.

وی افزود: شبانه به همراه جمعی از روحانیون به منزل آیت الله مشکینی رفتیم و ایشان در پاسخ به سوال ما گفتند که بهتر است از آیت الله راستی کاشانی این مطلب را بشنوید. منزل آقای راستی رفتیم و  در محضر ایشان ابراز نگرانی کرده ایم که توطئه ای در حال اتفاق است و از شخصیت آیت الله طالقانی دارد استفاده می شود ایشان پاسخ داد امام به همراه جامعه مدرسین نیم ساعت پیش اینجا بودند  و ما هم همین سوال را از محضر ایشان پرسیدیم که امام فرمودند یک راهی داریم که باید آن را برویم و اگر آنچه که تکلیف ما است درست حرکت کنیم، یقین داریم خداوند متعال خود موانع را برمی دارد و شما نگران نباشید. به زودی شرایط تغییر خواهد کرد.

رییس جمهور ادامه داد: بعد از شنیدن این جملات آرامشی پیدا کردیم و به حجره برگشتیم و فردا قبل از ظهر شرایط عوض شده بود آیت الله طالقانی به مدرسه فیضیه آمده‌اند و سخنرانی بسیار غرا و تاریخی خود را در عظمت شخصیت امام و رهبری امام ایراد کردند و نه تنها شرایط عوض شد بلکه در جهت تثبیت رهبری انقلاب و امام گام بسیار بلندی برداشته شد. همه آنانی که قصد تفرقه داشته‌اند در حاشیه رفتند.

رییسی تصریح کرد: نکته حکمت‌آمیز و حکمت آموز امام در آن جلسه هم این است که راهی را در پیش داریم و خداوند متعال وعده کرده خود مشکلات را بردارد اگر درست حرکت کنیم. خداوند به ما در اجرای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلام و پیمودن خط نورانی امام کمک می کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: نجات کشور،  رفع مشکلات و رونق گرفتن زندگی مردم را در این خط نورانی و عمل کردن به آنچه در اقتضای بودن در این خط نورانی است می‌بینم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول