اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا 2500 نیروی نظامی دیگر در لهستان مستقر می‌کند

منابع لهستانی اعلام کردند که آمریکا قصد دارد 2500 نیروی نظامی دیگر در این کشور مستقر کند.

آمریکا 2500 نیروی نظامی دیگر در لهستان مستقر می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش آفرینی‌های کشورهای ناتو در شرق اروپا، آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد 2500 نیروی نظامی دیگر به لهستان در همسایگی اوکراین اعزام کند. درحال حاضر آمریکا بیش از 4000 نیروی نظامی در لهستان دارد. 

طی ماههای گذشته، آمریکا و ناتو به بهانه تهدید احتمالی روسیه برای حمله نظامی به اوکراین، تحرکات نظامی گسترده‌ای در این منطقه داشته‌اند که منجر به تشدید تنشها در این منطقه نیز شده است.

«پاول سولوچ» رئیس سازمان امنیت لهستان روز چهارشنبه گفت: ایالات متحده 2500 نیروی دیگر در راستای اقدامات این کشور در شرق اروپا مستقر می‌کند. 

وی تاکید کرد، «ما به سربازان آمریکایی متکی هستیم و در این زمینه مذاکرات انجام شده است. آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که 8000 تا 8500 نظامی در کشورهای عضو ناتو در شرق اروپا مستقر خواهد کرد و به نظر میرسد که 2500 نفر از این نظامیان در کشور ما مستقر خواهند شد.» 

در ادامه ادعاهای مقامات آمریکایی علیه مسکو، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفته بود که روسیه همچنان به افزایش نیروهای نظامی خود در مرز اوکراین ادامه می‌دهد.

وی که در کنفرانس خبری پنتاگون صحبت می‌کرد، افزود: «واشنگتن استقرار نیروهای روسی در مرز با اوکراین را از نزدیک زیر نظر دارد و اعتقاد دارد که این نیروها برای تهاجم آماده‌اند».

این درحالیست که خود مقامات اوکراینی چنین نشانه‌هایی را در زمینه احتمال حمله نظامی روسیه رد کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول