اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مهمانی‌های ممنوعه دولت جانسون؛ کار به تحقیقات پلیس کشیده شد

پس از انتشار گزارش مهمانی‌های متخلفانه مقامات دولت انگلیس، اکنون پلیس این کشور در حال تحقیق درباره این تخلفات است.

مهمانی‌های ممنوعه دولت جانسون؛ کار به تحقیقات پلیس کشیده شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مهمانی‌ها و میگساری‌های مقامات دولت انگلیس در سال گذشته و در بحبوحه اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در این کشور اکنون توسط  پلیس این کشور نیز در حال بررسی است.

روزنامه «گاردین» در خبری اختصاصی نوشت، این هفته نتیجه تحقیقات «سو گری» فعال مدنی و مسئول بررسی مهمانی‌های دولت انگلیس در زمان اوج شیوع ویروس کرونا منتشر شده که گردهمایی چهاردهم ژانویه سال ۲۰۲۱ برای خداحافطی از دو مشاور خانه شماره ۱۰ را شامل می‌شود.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در این مهمانی حضور داشته و با ایراد سخنرانی از خدمات آن‌ها قدردانی کرده بود. این در حالی است که یک هفته پیش از آن تدابیر سختگیرانه کرونایی در انگلیس با شعار «در خانه بمانید» شروع شده بود. اکنون پلیس انگلیس در حال تحقیق درباره این مهمانی است.

پلیس «اسکاتلند یارد» همچنین در حال تحقیق درباره یک مهمانی دیگر با حضور جانسون است که با اسم «مشروبتان را خودتان بیاورید» معروف شده و بیستم ماه می سال ۲۰۲۰ برگزار شده بود. همان سال نخست‌وزیر انگلیس جشن تولد ۵۶ سالگی خود را در تاریخ ۱۹ ژوئن برگزار کرده بود.

دو مهمانی دیگر نیز سیزدهم نوامبر این سال برای خداحافظی با «دومینیک کامینگز» مشاور ارشد وقت جانسون برگزار شده بود که حضور شخص نخست‌وزیر در آن‌ها مشخص نیست. با این حال گفته شده یکی از این دو مهمانی در سکونتگاه جانسون و همسرش انجام شده است. کامینگز که اکنون به منتقد دولت جانسون بدل شده روز سه‌شنبه گفت، «تحقیقاتی درباره عکس‌های نخست‌وزیر در مهمانی‌ها در حال انجام است» و جانسون «به معنای واقعی کلمه تمام روز به همه دروغ می‌گوید».

علاوه بر این، تحقیقات سو گری یک مهمانی دیگر در را در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۲۰ برملا کرده که به افتخار ارتقای رتبه یکی از مقامات به‌عنوان دیپلمات ارشد انگلیس در آمریکا برگزار شده بود. یک مقام وزارت امور خارجه انگلیس در این‌باره به گاردین گفت:‌‌ «درست نیست در حالی که تحقیقات پلیس متروپولیتن در حال انجام است در این‌باره صحبت شود».

روز دوشنبه در پی انتشار بخشی از گزارش مربوط به تخلف دولت‌مردان انگلیس از محدودیت‌های کرونایی و به راه انداختن مهمانی و می‌گساری، جانسون مجبور به عذرخواهی شد. جانسون دوشنبه شب و در واکنش به انتشار گزارشی ۱۲ صفحه‌ای از تخلفات صورت گرفته در خانه شماره ده گفت: «می‌خواهم بگویم که عذرخواهی می‌کنم. عذرخواهی می‌کنم کارهایی که انجام دادیم درست نبودند و بابت نحوه مدیریت این مسئله نیز متأسفم».

نخست‌وزیر انگلیس افزود: «مسئله را درک می‌کنم و جبران می‌کنم. می‌خواهم بگویم به مردم این کشور این را بگویم که می‌دانم مسئله چیست مسئله این است که آیا دولت برای انجام امور، قابل اعتماد هست؟ و من می‌گویم که بله، می‌توانیم قابل اعتماد باشیم، بله می‌توان به ما در انجام امور اعتماد کرد».

این در حالی است که پیش‌تر «کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس گفته بود، اگر گزارش سو گری نشان دهد جانسون از قوانین سرپیچی کرده باشد باید استعفا کند. جانسون نیز در جلسه پارلمان تصدیق کرده بود اگر ثابت شود که تخلف کرده است باید استعفا دهد.

از سوی دیگر خبرگزاری «کیودو» روز دوشنبه به نقل از منابعی در دولت ژاپن نوشت، افزایش تنش‌ها بر سر اوکراین و گرفتاری جانسون در رسوایی برگزاری مهمانی در اوج محدودیت‌های کرونایی (پارتی گیت) موجب شده سفر نخست‌وزیر انگلیس به ژاپن لغو شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول