اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

غیرعادلانه تقسیم شدن بودجه استان‌ها باعث مهاجرت می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فقدان پیوست عدالت در برنامه ها و بودجه، خلاف نظر مقام معظم رهبری و منافع ملی است.

غیرعادلانه تقسیم شدن بودجه استان‌ها باعث مهاجرت می شود

فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و رییس کمیته دیپلماسی اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ضمن انتقاد از نحوه تخصیص اعتبارات بین استان‌ها و شهرستان‌ها در سطح کشور بویژه در لایحه بودجه گفت: تقسیم اعتبارات بین استان‌ها و شهرستان‌های مختلف با پیوست عدالت همراه نیست و متأسفانه نگاه کلان به توسعه متوازن کشور درآن دیده نمی شود.

وی ادامه داد: بی‌عدالتی در تقسیم اعتبارات استانی در حالی است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب و در بیانات دیگر بر رعایت عدالت و توزیع عادلانه امکانات و ثروت در کشور تاکید داشته‌اند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مواردی مشاهده می کنیم که شهرستانی که نماینده‌اش رئیس یکی از کمیسیون‌های مجلس باشد و یا وزیر و یا فردی از آن شهرستان در کابینه حضور داشته باشد، اعتبارات بیشتری دریافت می‌کنند و در کنار آن شهرستان‌هایی هم اعتبار لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: این نوع توزیع اعتبارات یا امکانات در کشور و بی توجهی به مناطق محروم به دلیل ایجاد توسعه نامتوازن درکشور و بی عدالتی عملا در آینده به معضلات و مشکلات کشور اضافه می کند زیرا به دلیل فقدان امکانات و زیرساختها مناطقی که در تولید نقش دارند به شهرهای بزرگتر مهاجرت می کنند و علاوه برکاهش تولید مشکلات حاشیه نشینی و آسیبهای اجتماعی و امنیتی ایجاد می شود.

توسلی خاطرنشان کرد: پیوست یک بودجه کل کشور شاخص خوبی برای دیدن نوع نگاه سازمان برنامه و بودجه به کشور است و می بینیم که در حالی که برخی شهرستان ها با پروژه های متعدد صدها وهزاران میلیارد اعتبار را از آن خود کرده اند برخی برخی شهرستان ها مانند حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ یک پروژه مهم در پیوست یک وجود ندارد.

وی افزود امیدواریم همکاران در کمیسیون تلفیق و مسئولان محترم سازمان برنامه و بودجه این روند را اصلاح کنند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول