اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اتحادیه عرب بازگشت سوریه به این اتحادیه را بررسی می‌کند

دبیرکل اتحادیه عرب خبر داد که وزیران کشورهای عربی در آینده نزدیک امکان بازگشت سوریه به این اتحادیه را بررسی خواهند کرد.

اتحادیه عرب بازگشت سوریه به این اتحادیه را بررسی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در اظهاراتی به مسئله بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پرداخت.

بنابر گزارش پایگاه خبری شبکه «سی‌ان‌ان»، دبیرکل اتحادیه عرب که در اردن به سر می‌برد، اظهار داشته که وزیران کشورهای عربی ماه آینده برای بررسی امکان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نشستی برگزار خواهند کرد. این اظهارات در حالی مطرح شده است که ابوالغیط اخیرا گفت که وزیران کشورهای عربی برای مشارکت سوریه در نشست آتی اتحادیه و بازگرداندن عضویت به دمشق امکانی نمی‌بینند.

 تلاش‌ها و گفت‌وگوها برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در حالی انجام می‌شود که کشورهای عربی در ماه نوامبر ۲۰۱۱ و همزمان با آغاز بحران‌های داخلی دمشق، حق عضویت این کشور را به حالت تعلیق در آوردند. با این حال، برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در ماه‌های گذشته سفارت خود را در سوریه بازگشایی کردند و مقامات آن‌ها در گامی که حاکی از تحول در روابط با دمشق داشت، به سوریه سفر کردند.

در همین ارتباط، «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان اخیرا در سفری رسمی وارد دمشق، پایتخت سوریه، شد. «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات عربی متحده نیز ماه نوامبر گذشته به سوریه سفر کرد و با «بشار اسد» رئیس‌جمهور و «فیصل المقداد» وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد. حدود یک ماه پس از سفر عبدالله بن زاید به سوریه، بحرین نیز برای خود در دمشق سفیر فوق‌العاده تعیین کرد.

روزنامه «العربی الجدید» نیز اخیرا به نقل از برخی مقامات گزارش داده بود که یکی از مهم‌ترین اختلافاتی که باعث تعویق نشست آتی اتحادیه عرب شده است، عدم اجماع‌نظر درباره حضور نماینده سوریه در اجلاس آتی این اتحادیه است. این روزنامه قطری خبر داده بود که ریاض، واشنگتن و دوحه با این گام مخالفت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول