اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هلی‌برن نظامیان آمریکا در ادلب سوریه؛ ده نفر کشته شدند

منابع رسانه‌ای از هلی‌برن شب گذشته نظامیان آمریکایی در حومه شمالی ادلب سوریه و کشته شدن دست‌کم ده نفر خبر دادند.

هلی‌برن نظامیان آمریکا در ادلب سوریه؛ ده نفر کشته شدند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای از عملیات هلی‌برن شب گذشته نیروهای ائتلاف آمریکایی در حومه شمالی  ادلب (شمال غرب سوریه) و کشته شدن دست‌کم ده نفر از جمله یک زن و چند کودک خبر دادند.

 به گزارش خبرنگار «الجزیره»، بالگردهای ائتلاف آمریکایی، شب گذشته بر فراز مناطق أطمة ودیر بلوط در حومه شمالی ادلب پرواز کردند و در حومه شهرک أطمة یک عملیات هلی‌برن انجام دادند که در آن ده نفر از جمله هفت کودک کشته شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از برخی منابع معارض سوری ادعا کرد که در این حمله، یک عضو القاعده - بدون اشاره به هویت او یا سرنوشتش پس از این حمله - هدف قرار گرفته بود.

خبرنگار «العربی الجدید» نیز با تایید عملیات هلی‌برن نیروهای آمریکایی در شمال استان ادلب به نقل از منابع محلی و شاهدان عینی نوشت: طی هلی‌برن نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه یک ساختمان مسکونی دو طبقه در نزدیکی گذرگاه دیربلوط، نُه نفر از جمله سه کودک و زن کشته شدند.

بر اساس این گزارش، این عملیات سه ساعت طول کشید و پس از پایان، بالگردهای ائتلاف وارد اراضی ترکیه شدند و پهپادهای ائتلاف بین‌المللی پس از عقب‌نشینی بالگردها، محل عملیات صورت گرفته را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، بالگردها ائتلاف آمریکایی نیمه‌های شب گذشته طی یک عملیات هلی‌برن در منطقه أطمه در حومه ادلب یکی از منازل مسکونی این منطقه را محاصره کردند و خواستار تسلیم حاضران در این منزل شدند. شاهدان عینی می‌گویند که هفت بالگرد ائتلاف از پایگاه «عین العرب» (کوبانی) بلند شدند و با عبور از منطقه درع الفرات از جرابلس خود را به مکان این عملیات رسانده بودند.

به گفته شاهدان عینی، همزمان با محاصره این منزل، جنگنده‌های اف-۱۶ ائتلاف نیز بر فراز این منطقه پرواز می‌کردند و درگیری شدیدی میان نیروهای ائتلاف و افراد مسلح روی داد و احتمال می‌رود که دو طرف کشته هم داده باشند. اماهنوز هدف از انجام این عملیات مشخص نیست.

وبگاه خبری «شام»، نیز با انتشار یک ویدئو پس از پایان عملیات شب گذشته ائتلاف آمریکایی شمار کشته ها را هشت نفر از جمله یک زن و چند کودک اعلام کرد.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول