اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

درخواست مدیرکل انتقال خون مازندران برای اهدای خون/ اُمیکرون اهدای خون را کاهش داد

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه مراکز انتقال خون استان طی روزهای اخیر با کاهش مراجعه مردم روبرو شدند، گفت: با توجه به قرار داشتن در ماه‌های پایانی سال و شروع پیک ششم کرونا از هم استانی‌های ایثارگر می‌خواهیم تا با اهدای خون، یاریگر انتقال خون باشند.

درخواست مدیرکل انتقال خون مازندران برای اهدای خون/ اُمیکرون اهدای خون را کاهش داد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ذوالفقار تقوی مدیرکل انتقال خون استان امرز در جمع خبرنگاران  با اشاره به شیوع سویه امیکرون و وارد شدن به پیک ششم کرونا، اظهار کرد: مراکز اهدای خون مازندران در چند روز اخیر با کاهش مراجعه  مردم روبرو شده است.

وی با بیان اینکه با شروع فصل سرما نیز حضور مردم در مراکز اهدای خون کم رنگ‌تر می‌شود و میزان اهدای خون کاهش می‌یابد، گفت: این در حالی است که نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز مستمر و همیشگی است و مدت زمان نگهداری آن نیز محدود است.

مدیرکل انتقال خون  استان مازندران با تاکید بر حضور همه افراد واجد شرایط اهدای خون به شرکت در این عمل نوع‌دوستانه، افزود: تمامی تجهیزات و وسایل مورد استفاده در پروسه اهدای خون در مراکز اهدای خون استان یک‌بار مصرف و استریل است و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی هنگام اهدای خون به‌صورت ۱۰۰ در صدی رعایت می‌شود.

این مسؤول یادآور شد:  طی ۱۰ ماهه امسال ۱۲۹هزارو ۱۰۲ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه داشتند که از این تعداد ۱۰۶ هزار و ۴۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

تقوی ادامه داد: میان اهداکنندگان ۱۱ هزار و ۲۴۷ نفر بار اولی، ۶۴ هزارو ۱۳۷ نفر مستمر و بقیه نیز اهدکنندگان باسابقه هستند.

وی از همراهی و همدلی تمام اهداکنندگان خون در تامین خون مورد نیاز بیماران تشکر کرد و یادآور شد: با توجه به قرار داشتن در ماه‌های پایانی سال و شروع پیک ششم کرونا از هم استانی‌های ایثارگر می‌خواهیم تا با اهدای خون، یاریگر انتقال خون باشند.

مدیرکل انتقال خون استان مازندران در پایان گفت: اداره کل انتقال خون استان تنها متولی تامین خون و فرآورده‌های خون سالم  در استان است و موظف است نیاز خونی ۵۰ مرکز درمانی و حدود ۱۴ هزار بیمار خاص و سرطانی را  در مازندران تامین کند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول