اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افتتاح سه واحد تولیدی در کردستان همزمان با دهه فجر

بمناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سه واحد تولیدی در کردستان با حضور جمعی از مسولان ادارات در کردستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح سه واحد تولیدی در کردستان همزمان با دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در حاشیه افتتاح سه واحد تولیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال یکی از نیازهای استان کردستان است، حمایت از تولید پ فعالیت های تولیدی و تولیدکنندگان استان را ضروری برشمرد.

محمد دره‌وزمی واحد تولیدی انواع لنت ترمز خودروهای سواری ( شرکت تیوان حرفه صدار فن) پنجمین واحد تولید لنت ترمز در استان عنوان کرد و افزود: ظرفیت اسمی این واحد تولیدی ، تولید سالانه ۱۵۰ هزار دست لنت ترمز است.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی با سرمایه شخصی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آغاز بکار کرده است تصریح کرد: این واحد تولیدی تاکنون برای ۱۴ نفر از تحصیل کردگان دانشگاهی اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان همچنین افزود: واحد تولیدی پنجره pvc و آلومینیوم و شیشه ۲ جداره  با سرمایه شخصی سه میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی تاکنون برای ۱۵ نفر اشتغالزایی کرده است اظهارکرد: این واحد تولیدی در راستای توسعه و نوسازی نیازمند پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیارد تومانی است در این راستا قرار است از محل تبصره (۱۸) تسهیلات مورد نیاز این واحد تولیدی پرداخت شود.

دره‌وزمی یادآور شد: سالانه این واحد تولیدی نزدیک ۲۸۰ تن انواع درب و پنجره pvc تولید می‌کند.

دروزمی توسعه و تکمیل خط تولید این واحد را نیازمند پرداخت تسهیلات دانست و افزود: واحدهای تولیدی نیازمند تسهیلات در کارگروه رفع موانع تولید از محل تبصره (۱۸)  مشکلات سرمایه ای آنها حل می‌شود.

وی  شرکت پدیده سلامت سارال را نیز یکی دیگر از واحدهای تولید البسه بیمارستانی دانست و گفت: این واحد تولیدی مشکل مکان و اجاره دارند و در راستای رفع مشکل آنها با واگذاری زمین در سرنجیانه مشکل این واحد نیز حل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: این واحد تولیدی در ابتدا با سرمایه شخصی یک میلیارد تومان آغاز بکار کرده است.

در یک سال گذشته ۱۲۰ واحد تولیدی در استان افتتاح شده است

وی ادامه داد: از بهمن سال گذشته تاکنون ۱۲۰ واحد تولیدی  پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند.

دره‌وزمی سرمایه‌گذاری این واحدهای تولیدی را ۴۵۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود:این واحدها برای هزار و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است تاکید کرد: مشکلات این سه واحد تولیدی تازه افتتاح شده از محل بند الف تبصره (۱۸) بررسی و تسهیلات مورد نیاز آنها پرداخت می شود.

انتهای پیام/2330/85

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول