اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

از ترک برنامه زنده تلویزونی تا فرصتی برای آگاهی نسل جدید

دانشجویان هر زمانی تلاش کردند نمایندگان اصلاح‌طلب حوزه زنان را به برنامه‌های دانشجویی دعوت کنند، دست رد به سینه‌شان خورد، حال آنها در برنامه زنده تلویزیونی زمانی که برنامه از تک‌گویی خارج شد بی‌توجه به مخاطبین برنامه را ترک کردند!

از ترک برنامه زنده تلویزونی تا فرصتی برای آگاهی نسل جدید

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، زهرا سادات رضوی علوی عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت طی یادداشتی درباره اتفاقات رخ داده پیرامون حضور شهیندخت مولاوردی و زهرا شجاعی در برنامه جهان آرا و حواشی این برنامه نوشت: برای من که بخش عمده فعالیت دانشجویی‌ام در دوران روحانی بود همیشه شهیندخت مولاوردی یک زن مقتدر و توانمند بود که اهدافش را دنبال می کند. اهدافش اگرچه با آرمانهای من در تضاد کامل بود اما تلاش و جدیتش برایم قابل ستایش بود.

ما سالهای پیش زهرا شجاعی را زنی می شناختیم که همواره در حوزه زنان تلاش کرده است. تصویرذهنی ما از او  زنی اثرگذار بود که رئیس اولین سازمان امور زنان در دولت خاتمی است. رزومه و عنوانها کنار هم تصویر زنی کاربلد و مسلط برای نسل من می ساخت که همواره فکر می کردیم چه زنان پرتوانی در یک سوی گود ایستاده اند.

اما بعد از ترک برنامه توسط مولاوردی و شجاعی، فهمیدم تمام این سالها به دلیل کناره گیری این بزرگواران از رو در رویی با منتقدینشان، تصویری فانتزی از آنها برای ما شکل گرفته بود. آنها نه مقتدر بودند و نه توانمند!

گفت‌وگو بهترین فرصت است برای اینکه نسل جدید به شناخت و آگاهی برسد. من در برنامه جهان آرا زنانی را دیدم که سالها اسمشان به عنوان قدرت‌مندان حوزه زنان مطرح می شد اما بیش از 40 دقیقه از زمان برنامه را به کلی گویی‌های پراکنده گذراندند و غیر از یکسری حرف‌های تکراری نکته جدیدی طرح  نشد و در آخر برنامه را در نهایت بی توجهی به مخاطب ترک کردند.

در تمام سالهای فعالیت دانشجویی هر زمان تلاش کردیم نمایندگان اصلاح طلب حوزه زنان چه در مجلس و چه در معاونت اموز زنان را دعوت کنیم اما دست رد به سینه دانشجویان خورد و در برنامه زنده صدا و سیما هم آن زمان که برنامه از حالا تک‌گویی خارج شد بی توجه به مردم و مخاطبان برنامه و زمانی که درنظر گرفته شده، برنامه را ترک کردند!

معجزه گفت‌وگو دقیقا همین جاست. همین که هیمنه افراد فرو می ریزد و روشن می شود تک‌گویی در جلساتی با افراد هم‌فکر کار راحتی است، اما دقیقا در نقطه پاسخگویی و مواجهه با منتقدین است که عیار آدمها مشخص می شود و نقابها کنار می رود.

برنامه جهان آرا با حضور خانم ها مولاوردی و شجاعی بیش از یک ساعت ارزش ادامه نداشت چراکه در لحظه طلایی آغاز برنامه و زمانی که می شد بیشتری و بهترین حرفها زده شود هم خالی از سخن جدی بود و آن ها حتی اگر می ماندند هم حرف بیشتری برای گفتن نداشتند.

این برنامه نشان داد که بایکوت و ندیده گرفتن افرادی که ممکن است با اهداف ما  فاصله داشته باشند، آن ها را بزرگتر و پر سر و صدا تر می کند حال آنکه مواجهه مستقیم با افراد فضا را از غبار آلودگی و تصویرسازی های غلط پاک می‌کند و در شفافیت مشخص می شود افراد چند مرده حلاجند!

امروز که هر فرد رسانه خودش را دارد و تصویر دلخواه خودش را  به مخاطبینش ارائه می دهد وقت آن است که رسانه ملی تفکرات متفاوت را در کنار هم قرار دهد تا نسل جدید آگاهانه با جریانات و افراد مواجه شود.

خوش بود گر محک تجربه آید به میان

تا سیه روی شود هر که در او غش  باشد

گفتنی است اخیرا شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان دولت روحانی و زهرا شجاعی رئیس مرکز امور مشارکت زنان دولت اصلاحات که در برنامه زنده جهان آرا حضور داشتند بعد از تماس تلفنی این برنامه با یک منتقد، این برنامه زنده تلویزیونی را ترک کردند که این اقدام واکنش‌های بسیاری را در پی داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول