اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

امام جمعه موقت تهران: مشکلات ناشی از کسانی است که از انقلاب فاصله گرفته‌ بودند

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه مشکلات ما مربوط به انقلاب نیست گفت:‌ مشکلات ناشی از کسانی است که از انقلاب فاصله گرفتند و ایدئولوژی انقلاب را قبول ندارند و ولایت فقیه را در ردیف سایر رهبری ها می‌دانند.

امام جمعه موقت تهران: مشکلات ناشی از کسانی است که از انقلاب فاصله گرفته‌ بودند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: رحلت تاسف بار یکی از مراجع مورد اعتماد جهان تشییع و امام (ره) و رهبری، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را به محضر امام زمان (عج) و نائب امام زمان و فقهای حوزه علمیه قم تسلیت می‌گویم.

وی با اشاره به دهه مبارکه فجر گفت: استفاده از ذخیره تمام نشدنی انقلاب اسلامی مثل جریان عاشورا و غدیر است و باید همه ساله مردم جشن پیروزی را تکرار و این جریان فکری و این انقلاب تاریخی را برای نسل های بعد هم تبلیغ کنند.

 خطیب نماز جمعه تهران گفت:‌ یاد امام، شهدا و جبهه یاد خدا است و ما را در مسئله انقلابمان به روز نگه می‌دارد. انقلاب اسلامی یک تحول در حال جریان است و نور خدا خاموشی ندارد و هرچه قدر ظرفیت یابیم نور بیشتری را کسب خواهیم کرد و اینکه امام(ره)، انقلاب اسلامی را انفجاتر نور نامیدند از روی حساب بود.

صدیقی تصریح کرد:‌ انقلاب اسلامی جهان را تحت تاثیر قرار و مناسبات بین المللی را تغییر داد و راهی نو‌ را برای پذیرش ولایت مولای‌مان امام زمان (عج) را ارائه کرد و این انقلاب عظیم غیر قابل وصف را بخشی از تجلی انقلاب اسلامی ما است و این انقلاب پدیده الهی و غیبی است و یدالله فوق ایدیهم است. اولین ویژگی این انقلاب رهبری انقلاب و مکتبی که چنین رهبری را در دامن خود تربیت کرده است.

وی در بخشی از سخنان خود گفت:‌ سیاستمداران ما در ارتباطات بین المللی مصالح دین، استقلال و شرف جبهه مقاومت را سرلوحه ارتباطات جهانی قرار دهند.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد:‌ ملت ایران با نفس نائب امام زمان (عج)، مرجع تقلید و خلیفه‌ای از خلفای الهی که چنین ماموریتی را احساس کرد،  متحول شدند و انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفان بود و این جبهه ای است که بدون اینکه دخالتی در آن سوی مرزهای خود به جای داشته باشیم یک تفکر را به میدان آورد و مقابله با ظلم، بی عدالتی، احیای فطرت‌ها، بیدارگری، عزت و ارتباط دادن دنیا به آخرت و آخرت به دنیا و احیای مکتب زندگی ساز اسلام است که اسلام مکتب زندگی است. این انقلاب مدیریت، امامت، رهبری، اقتصاد، فرهنگ، تربیت، نظامات بین‌المللی، جهاد، ظلم ستیزی، اخلاق، عشق، محبت و عرفان دارد و با اقیانوس توحدی و دینی همه قدرت‌ها را به چالش کشیده و می‌کشد. 
 
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: بنیان‌گذار این انقلاب یک رجل فقیه، حکیم، عارف، خودمراقبت‌کرده، خودساخته است که با نفس گرم خود از عمق ایمان و توحید خود در طول زمان حوزه‌ها را متحول کرد و به مردم رسید و مردم یک گوهر گم شده را یافتند و زیر پرچم او بزرگترین معجزات را اسلام با این انقلاب به دینا ارائه کرد. 
 
وی با اشاره به ویژگی‌های امام راحل اضافه کرد: امام (ره) قبل از آن که در برابر شاه و امریکا قد علم کند با نفس خود مقابله کرده بود. امام (ره) لحظه ای از خود غافل نبود. حواستان به خودتان باشد. ما مدام در خانه و جاهای دیگر به دیگران ایراد می‌گیریم و نگاه نمی‌کنیم که آیا خودمان آن ایراد را در خودمان داریم یا خیر؟ امام (ره) همیشه حواسش به خودش بود. 
 
حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه امام(ره) خدا راشناخته، یافته و خود را به خدا داده و خودی برای خود نگه نداشته بود، گفت:‌ در مراسمی در قم شاعری در ابیات خود در مورد امام سروده‌ای گفته بود که امام جلو آن همه جمعیت، فریاد زد ساکت! در مورد چه کسی این حرف‌ها را می‌زنی. مرحوم آیت الله مشکینی در محضر ایشان مطالبی را عالمانه گفتند امام امام(ره) ابراز نارضایتی کردند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه امام(ره) حساب خدا را در اولیت اول زندگی خود قرار داده بود، گفت:‌ انقلاب امام (ره) انقلاب مکتبی بود و بنای خود را بر تحول بشر و حرکت دادن این قافله به سوی خدا بود. بنابراین ما باید به مقام خلیفه اللهی برسیم و عدل و قسط، هدف متوسط است و بدون این دو نمی‌توان به خدا رسید. 
 
حجت‌الاسلام صدیقی گفت:‌ ما بناست انسان‌هایی باشیم تالی تلو امام زمان (ره) و انسان وقتی خلیفه الله شد از قفس تن عبور می‌کند و وقتی روح الله شد هیچ چیزی جز خدا او را اسیر نمی‌کند. 
 
وی با بیان اینکه ترس، یاس و غرور بر امام (ره) عارض نمی‌شد، گفت: امام را بازداشت و تبعید کردند و در فرانسه مصاحبه‌های توحیدی خود را آغاز کردند. وقتی با امام مصاحبه کردند و گفتند چه احساسی دارید ایشان گفتند هیچ. شهید بهشتی گفتند من رفتم خدمت امام که بگویم زمینه ای برای خدمت ندارم و اجازه بدهید به کار خودم مشغول شوم. ایشان می گوید تا خواستم در حسینه به محضر امام برسم عده‌ای شعار درود بر خمینی می‌دادند. امام به من فرمودند اگر مردم به جای ابراز این احساسات همه بگویند مرگ بر فلانی برایم هیچ تفاوتی ندارد. خرمشهر سقوط کرد امام مایوس نشد و فرمودند جنگ یک روز پیروزی دارد و روزی شکست.

صدیقی در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه مشکلات ما مربوط به انقلاب نیست، گفت: مشکلات ما  مربوط به کسانی است که از انقلاب فاصله گرفتند و ایدئولوژی انقلاب را قبول ندارند و ولایت فقیه را در ردیف سایر رهبری ها می‌دانند. هر جا هرکسی به این آرمان الهی انقلاب دل سپرد و با رهنمودهای نائب امام زمان عمل کرد انقلاب سرافراز شده است. امروز ما ابر قدرت هستیم؛‌ما توانستیم کشتی انگلیس را توقیف، سرباز آمریکایی را بازدداشت و پهپاد آمریکایی را سرنگون کنیم و در جبهه مقاومت یمن فقیر قدرت های جهانی را به چالش بکشد.  
 
خطیب نماز جمعه تهران گفت:‌ در مسئله اقتصاد رهبری چند سال است که شعارهای سال را اقتصادی عنوان گذاری کرد و اقتصاد مقاومتی را ارائه دادند اما آنجا که تخلف است ضعف و عقب ماندگی بوده است و هرجا اطاعت از فرامین رهبری بوده موفق شدیم. 
 
حجت‌الاسلام صدیقی افزود:‌ امام(ره) همواره می‌فرمودند هرچیزی را که بنا بود پیروزی داشته باشد به مردم بسپارید. همانطور که انقلاب را اداره کردید اقتصاد را هم به مردم باید سپرد. اقتدار، موقعیت جهانی، اثر منطقه‌ای، مولفه‌های قدرت، اساتید و دانشجویان متدین دانشگاه‌ها را برای خود سرمایه دانسته و آن را تقویت کنید. 
 
وی با اشاره به خدمات دولت گفت:‌ آیت الله رئیسی شب و روز ندارد؛ مسئول دفتر رئیس قوه قضائیه می‌گفتند ایشان بعضی شب‌ها را در دفترشان می‌خوابد. امروز یک قیام آغاز شده و اگر مردم کمک کنند پیروزی کامل را در اقتصاد شاهد خواهیم بود. 
 
خطیب نماز جمعه تهران از مردم خواست که با شروع جدید پیک کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعابت کرده چرا که شکر سلامتی، حفظ آن است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول