اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

کنایه سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد به دبیر/محمدی: یک دیوانهِ عاشق بودم که سرمربی شدم

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد گفت: از رئیس فدراسیون می‌خواهم به سرمربی تیم ملی اختیار تام بدهد، همان اتفاقی که در المپیک رخ نداد.

کنایه سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد به دبیر/محمدی: یک دیوانهِ عاشق بودم که سرمربی شدم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، غلامرضا محمدی درمورد شرایط کشتی ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: چند سال پیش و زمانی که سرمربی تیم ملی نوجوانان بودم این نوید را داده و گفته بودم که بعد از المپیک اتفاقات خوبی در کشتی ایران رخ خواهد داد. همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم هم شد و در مسابقات جهانی نروژ 5 نفر از اعضای تیم ملی از تیم نوجوانان آمده بودند و این روند باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه کشتی ایران در بازی‌های آسیایی توان کسب 6 مدال و 4 طلا را دارد، ادامه داد: شرایط تیم ملی ما خیلی خوب است و خیلی امیدوار هستیم که در هانگژو شاهد درخشش کشتی‌گیران ایران باشیم و در نهایت به کاروان ایران کمک کند. من 6 ماه بعد از توکیو هیچ حرفی نزدم و فکر می‌کنم لازم بود که این کار را انجام دهم تا آرامش حکمفرما شود. در سال 2007 تاکنون به عنوان سرمربی در تیم ملی نوجوانان و بزرگسالان کار کردم.

محمدی گفت: بعد از المپیک پکن اتفاقات تلخی رخ داد و من سرمربی تیم ملی شدم، اما زمانی که المپیک لندن رسید من همراه تیم نبودم. پس از آن به تیم نوجوانان رفتم و بعد از المپیک جوانان در بوینس‌آیرس گفتم که کارم تمام شد. برنامه شخصی من این بود که به گونه‌ای پیش بروم که بعد از المپیک توکیو به تیم بزرگسالان بیایم، اما در آن زمان تغییراتی ایجاد شد و خادم رفت و بنی‌تمیم آمد. وی از من درخواست کرد که سرمربی تیم ملی شوم و گفت شرایط خوب نیست. واقعاً کمتر کسی در آن مقطع حاضر می‌شد هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد، اما یک دیوانهِ عاشق کشتی این کار را کرد.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد خاطرنشان کرد: به هر حال به مسابقات قزاقستان رفتیم و با وجود اینکه تیم خوبی نبودیم، اما 3 سهمیه المپیک کسب کردیم و در ادامه هم خدا کمک کرد و سه سهمیه دیگر در مسابقات بعدی به دست آوردیم تا ایران و روسیه تنها تیم‌هایی باشند که با نفرات کامل در المپیک حاضر می‌شوند. در آن مقطع شرایط کرونا هم خیلی شدید و زیادتر بود، اما فدراسیون هم حمایت خوبی از ما داشت ولی شرایط و آرامشی که سرمربی و کادر فنی نیاز داشت را نداشتیم.

وی که میهمان برنامه تلویزیون ورزش و مردم بود، افزود: نمی‌خواهم برخی مسائل را مطرح کنم و اعتقاد دارم که حرمت‌ها باید حفظ شود، هر چند که رئیس فدراسیون این کار را نکرد و 2 بار در همین برنامه در مورد سرمربی تیم ملی حرف زد. واقعاً اگر آن چند ثانیه لعنتی برای حسن یزدانی در المپیک رخ نمی‌داد شک نکنید که شرایط تیم ما متفاوت می‌شد.

محمدی در واکنش به اینکه برخی‌ها مدعی شدند کشتی‌گیران به دلیل ضعف در بدنسازی نتایج را واگذار می‌کردند، تصریح کرد: بزدانی در روز اول 85 کیلو بود و به اصطلاح اهالی کشتی نتوانست خوب پر کند. برای کشتی با تیلور ما 24 ساعت زمان داشتیم و همه دیدند که شرایط او در روز فینال متفاوت بود. متاسفانه برخی‌ها برنامه داشتند تا با مطرح کردن این انتقادات کادر فنی را تحت فشار بگذارند. من اعتقاد دارم که شرایط بدنی کشتی‌گیران خوب بود و می‌توانست بهتر هم باشد. 

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد افزود: می‌خواهم به عگسری محمدیان که این انتقاد را مطرح کرده بود بگویم ما همان کادر فنی هستیم که پسر شما (محمدحسین) در مسابقات ایتالیا و لهستان زیر نظر همین مربیان توانست بدرخشد، اما از نظر روحی نتوانست خودش را جمع کند. ما تمام تلاش خود را کردیم تا دل مردم را شاد کنیم، اما آن چند ثانیه همه چیز را بهم ریخت.

وی با بیان اینکه هر آمدنی یک رفتن دارد، گفت: متاسفانه حرف‌هایی زده شد که کمی مرا ناراحت کرد. بعد از المپیک کار و قرارداد من تمام شده بود. باید چارچوب ها را رعایت کنیم و حرمت‌ها حفظ شود. رئیس فدراسیون باید تصمیم می‌گرفت و قرارداد من هم تمام شده بود. همه می‌دانستند که تیم ما در مسابقات جهانی نروژ روی سکو خواهد رفت، چرا که نسلی معرفی شده که یک دهه کشتی ایران را تضمین می‌کند و فقط باید هنر حفظ کردن داشته باشیم.

محمدی تصریح کرد: می‌خواهم یک توصیه به علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی داشته باشم؛ اگر سرمربی در تیم ملی کار می‌کند اختیار تام به وی بدهید تا شان او حفظ شود، کاری که در المپیک رخ نداد. کشتی‌گیر ما نمی‌دانست که باید حرف من را گوش کند یا دبیر که روی سکوها بود. من 18 سال مربیگری کرده‌ام، اما دبیر مربی نبوده و کارهای مدیریتی و سیاسی کرده است. این رفتارها شکاف ایجاد می‌کند. در کشتی افراد مدعی زیادی هستند، اما همدل نیستند. من سرمربی هم نباشم نباید سنگ‌اندازی کنم و اگر می‌زنم باید از سر دلسوزی باشد. 

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد درمورد نزدیک بودن مسابقات بازی‌های آسیایی و جهانی اظهار داشت: کشتی ایران این پتانسیل را دارد که در اوزان مختلف دو نفر را اعزام کند. قطعاً فدراسیون و کادر فنی تمام شرایط را درنظر می‌گیرند، اما شک ندارم در هانگژو نتایج درخشانی کسب خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول