اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلومبرگ: روسیه به اوکراین حمله کرد!

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به اقدام تحریک‌آمیز یک وبگاه آمریکایی گفت، هر جرقه‌ای در وضعیت پرتنش فعلی می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد.

بلومبرگ: روسیه به اوکراین حمله کرد!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با تداوم جوسازی‌های مقامات و رسانه‌های غربی درباره «حمله قریب‌الوقوع» روسیه به اوکراین، وبگاه «بلومبرگ» تیتر زد «روسیه به اوکراین حمله کرد» و یک فید اخبار لحظه به لحظه را به آن اختصاص داد.

به نوشته روزنامه «نیویورک پست»، این موسسه خبری آمریکایی حوالی ساعت چهار بعد از ظهر جمعه به وقت محلی در وبگاه خود این تیتر را قرار داد: «زنده: روسیه به اوکراین حمله کرد».

«اولگا لوتمن» تحلیل‌گر روس به این روزنامه گفت: «به این وب سایت رفتم و اخبار فوری را دیدم اما می‌دانستم که صحت ندارد زیرا با اوکراینی‌ها در تعامل هستم و یکی از اولین افرادی هستم که از چنین اتفاقی با خبر می‌شود. این کار بسیار عجیب است و اشتباه بزرگی است که این مسئله القا شود که این یک حمله در مقیاس بزرگ است و همه را وحشت‌زده کرد».

از سوی دیگر سخنگوی بلومبرگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما تیترها را برای سناریوهای مختلف آماده می‌کنیم و یکی از این تیترها به‌صورت ناخواسته حوالی ساعت چهار بعد از ظهر بر روی وبسایت ما قرار گرفت و ما عمیقاً بابت این اشتباه متأسفیم».

«دمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه روز شنبه در واکنشی تند بیان داشت، از این پس ممکن است کاخ کرملین به‌جای «اخبار بلومبرگ» از لفظ «اخبار جعلی» استفاده کند. این مقام روس هشدار داد: «این نمایشی کامل از خطرناک بودن اوضاع در زمانی است که بیانیه‌های خشونت‌آمیز بی‌پایانی از سوی واشنگتن و لندن و دیگر دولت‌های اروپایی منتشر می‌شوند».

سخنگوی کاخ کرملین متذکر شد، تیتر غلط این سایت خبری اقدامی تحریک‌آمیز محسوب می‌شود ولی تأکید کرد که «هرگونه جرقه‌ای» در این وضعیت پرتنش می‌تواند خطرناک باشد.

مقامات و رسانه‌های غربی طی ماه‌های اخیر ادعای حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین را مطرح کرده و به همین بهانه فشارها علیه مسکو را افزایش داده‌اند. آمریکا و متحدانش با دستاویز قرار دادن این  حمله خیالی، تحریم‌های سنگینی علیه روسیه آماده کرده و شمار نیروها و  تجهیزات نظامی خود را در شرق اروپا افزایش داده‌اند.

پس از آنکه مقامات دولت اوکراین از جمله «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور، آلمانی‌ها و حتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند باور ندارند حمله قریب‌الوقوعی از سوی روسیه رخ دهد، آمریکایی‌ها ادعای جدید تدوین فیلم جعلی از سوی روس‌ها درباره درگیری در شرق اوکراین را مطرح کرده‌اند تا بلکه بتوانند مشروعیت فشار علیه مسکو را بازیابی کنند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، روز جمعه ادعای جدید غربی‌ها درباره تلاش مسکو برای تدوین اسناد جعلی برای به‌دست آوردن بهانه برای حمله به اوکراین را «بی‌معنی» توصیف کرد. آمریکا، دولت روسیه را متهم کرده که ویدئویی تبلیغاتی را با به تصویر کشیدن عوامل بحران، صحنه‌سازی انفجارهای جعلی و تجهیزات نظامی ناتو مانند هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه به عنوان بهانه‌ای برای حمله به اوکراین در روزهای آینده تهیه کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: «وظیفه من این نیست که حدس بزنم چرا همتایان غربی ما ممکن است در شرایط جدید غافلگیر شوند. آن‌ها بی‌دلیل و با دلیل غافلگیر می‌شوند. البته اغلب بی‌دلیل غافلگیر می‌شوند یا با دلایلی که خودشان اختراع می‌کنند غافلگیر می‌شوند».

لاوروف در ادامه گفت:‌‌ «برخی اظهارات وزارت خارجه [آمریکا] که روسیه ویدئوهایی جعلی را آماده کرده  که حمله ادعایی نیروهای اوکراینی به دونباس را نشان می‌دهد را مطالعه کرده‌ام. خب، ماهیت توهمی این نوع اتهام‌زنی‌ها که هر روز تعداد بیشتر و بیشتری از آن‌ها تولید می‌شود برای هر کارشناس علوم سیاسی کم‌وبیش مجربی واضح است».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول