اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

درباره خرید خانه در منطقه 21 و 22 بیشتر بدانید

با توجه به اینکه بسیاری از مردم به دنبال یافتن سرپناهی برای خود هستند، اما گرانی مسکن باعث شده که خرید خانه برای این افراد به یک رویا تبدیل شود. با این وجود، همچنان خرید خانه در برخی از مناطق تهران امکان‌پذیر است.

درباره خرید خانه در منطقه 21 و 22 بیشتر بدانید

پیشنهاد ما به افرادی که سرمایه محدودی برای خرید خانه دارند و در کنار این موضوع به دنبال یافتن منطقه‌ای جذاب و آینده‌دار برای سرمایه‎گذاری هستند؛ منطقه 22 تهران است. بسیاری از مردم، این منطقه را به آب و هوا خوش آن می‌شناسند که یکی از دلایل آن نیز نزدیکی به دریاچه چیتگر است که اغلب پایتخت‌نشینان برای یک بار هم شده از آن دیدن کرده‌اند.

خرید آپارتمان در منطقه 22 تهران در طی سالیان اخیر به دلیل امکانات مناسب رفاهی، تفریحی، عمومی و ... متقاضیان بسیاری داشته که توانسته‌اند، با بودجه نسبتا پایین اقدام به خرید خانه کنند. از سمت دیگر این منطقه، به دلیل وسعت بالا و داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد خود، توانسته توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی را به خود جلب نماید .

همین مسئله منجر به این شده که در سال‌های اخیر، ساخت و سازهای بسیاری در آن انجام شود. در همین راستا شما با گذر از این منطقه شاهد ساختمان‌های بلندمرتبه، برج‌های شکیل و مدرن بسیار زیادی خواهید بود.

وجود خیابان‌ها و فضای باز، جمعیت کم، وجود مکان‌های تفریحی و گردشگری، آب و هوای مطلوب،  امکان تهیه مسکن با بودجه نسبتا پایین، دسترسی آسان به حمل‌ونقل عمومی، تازه‌ ساخت بودن اکثر آپارتمان‌ها و ... از جمله ویژگی بسیار مهم منطقه 22 تهران است که خرید آپارتمان در این منطقه را توجیه می‌کند.

اگر اهل تفریح و گشت‌وگذار هستید، شما بهترین منطقه را برای خرید خانه انتخاب کرده‌اید. از جاذبه‌های گردشگری جذاب منطقه 22 تهران می‌توان به پارک‌های جنگلی چیتگر، وردآورد، لتمان کن، دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس، مراکز خرید تهران مال، رزمال، باملند و ... اشاره کرد.

خرید آپارتمان در چیتگر تهران

قطعا اگر حتی پایتخت نشین هم نباشید نام چیتگر به گوشتان خورده است. این محله که در سال های اخیر به واسطه ساخت و سازهای بسیاری که در آن انجام شده به شهرت بسیاری رسیده، در منطقه 22 تهران واقع شده است.

در طی سالیان اخیر با رواج ساخت‌وساز در این منطقه، بسیاری از شرکت‌های شخصی در این محله اقدام به ساخت برج های لوکس و شیک با امکانات رفاهی بسیار زیادی کرده‌اند. از همین رو با گذر از این شهرک، قطعاً آسمان خراش‌های چیتگر نظر شما را جلب خواهند کرد.

دسترسی راحت به مناطق گردشگری، آب‌وهوای مناسب، دسترسی به ایستگاه مترو، خیابان‌های بزرگ، جمعیت کم، نوسازی و لوکس بودن آپارتمان‌ها و … از جمله مواردی هستند که بسیاری از مردم را ترغیب به خرید آپارتمان در چیتگر کرده است.

اگر از خوش آب‌وهوا بودن این محله بگذریم، نمی‌توانیم از موقعیت استراتژیک آن سخن نگوییم. شما در این محله از یک سمت به باغ گیاه‌شناسی، از سمت دیگر به بازار بزرگ ایران و از طرفی دیگر به دریاچه چیتگر و شهربازی و کلی امکانات رفاهی و تفریحی دسترسی آسان خواهید داشت.

اگر به دنبال خرید خانه در چیتگر هستید باید بدانید که قیمت مسکن در این منطقه از متری 37 میلیون تومان آغاز و تا 60 میلیون تومان ادامه دارد. اما اگر به دنبال واحدهای نوساز در چیتگر تهران هستید، باید به طور میانگین بالای 65 میلیون تومان نقدینگی داشته باشید.

برای مثال در حال حاضر یک واحد مسکونی 140 متری کلیدنخورده، دو خوابه، طبقه سیزدهم با امکانات (پارکینگ – انباری – آسانسور) متری 75 میلیون تومان در سایت ملکی دلتا آگهی شده است؛ بر همین اساس خرید این خانه نیازمند 10 میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه است.

البته لازم به ذکر است که واحدهای مسکونی بسیاری در این منطقه در حال پیش فروش هستند. با توجه به آینده درخشان چیتگر، افرادی که بودجه زیادی برای خرید خانه در چیتگر را ندارند، می‌توانند با نگاه بلندمدت و با دید سرمایه‌گذاری اقدام به خرید واحدهای پیش فروش کنند.

البته قیمت ذکر شده می تواند متناسب با نوع ساخت، سال ساخت، امکانات ساختمان، موقعیت قرارگیری، نظر فروشنده و ... متفاوت باشد.

نگاهی به قیمت مسکن در محله تهرانسر

یکی از محله‌های بسیار جذاب برای خرید خانه، محله تهرانسر است که در منطقه 21 تهران واقع شده است. اگر به دنبال خرید آپارتمان در تهرانسر هستید، باید بدانید که این محله به چهار بخش شمالی، مرکزی، شرقی و غربی تقسیم شده است.

میانگین قیمت مسکن در تهرانسر در مقایسه با محله‌های سایر مناطق تهران، پایین‌تر است. از همین رو با توجه به وضعیت دسترسی و امکانات مناسبی که دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی که نقدینگی کمی برای خرید خانه دارند، باشد.

قیمت هر متر مربع مسکن در محله تهرانسر به طور میانگین از متری 20 میلیون آغاز و تا 28 میلیون تومان ادامه دارد. اما اگر به دنبال واحدهای نوساز و با امکانات بالا هستید، باید بالای 30 میلیون تومان نقدینگی داشته باشید.

برای مثال در حال حاضر یک واحد مسکونی 73 متری، نوساز، دو خوابه، طبقه سوم با امکانات (انباری –آسانسور - پارکینگ) متری 31 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است؛ خرید این خانه نیازمند 2 میلیارد و 263 میلیون تومان سرمایه است.

یکی از ویژگی این محله تنوع متراژی و نوع ساخت ساختمان‌های آن است. شما به راحتی در این محله واحدهای مسکونی با متراژ 60 تا 110 متر خواهید یافت.

در پایان لازم به تاکید است که اگر به دنبال خرید آپارتمان در سایر مناطق و یا محله‌های تهران هستید، می‌توانید به «سایت ملکی دلتا» به عنوان اولین سایت ملکی در ایران مراجعه کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ملک موردنظر و ایده‌آل خود را پیدا کنید.

در ضمن اگر به دنبال ملک خاصی هستید اما با جستجو، ملک دلخواهتان را نیافته‌اید با ثبت درخواست خرید یا اجاره ملک در سایت، مشاوران و آژانس‌های عضو سایت دلتا شما را در کمترین زمان ممکن، یاری خواهند کرد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول