اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نصب دوربین‌ نظارتی بر روی پل‌های عابرپیاده همدان/ راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ

مدیر منطقه یک شهرداری همدان از نصب دوربین‌های نظارتی و سنسورهای جلوگیری از سرقت تجهیزات بر روی پل‌های عابر پیاده خبر داد و گفت: تا پایان سال مرکز مانیتورینگ پل‌های عابر پیاده در منطقه یک راه‌اندازی خواهد شد.

نصب دوربین‌ نظارتی بر روی پل‌های عابرپیاده همدان/ راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از شهرداری منطقه یک، حامد جلیلوند با اشاره به وضعیت پل‌های عایرپیاده اظهار کرد: این سازه‌ها باید به نحوی کارایی داشته باشند که تمام شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند که البته طی سال‌های گذشته به دلیل عدم تخصیص بودجه مناسب و تعمیر و نگهداری بهنگام این امر محقق نشده است.

وی با بیان اینکه استفاده گسترده از خودروها طی سالیان اخیر باعث حاکمیت غالب سواره‌رو بر پیاده‌رو شده است عنوان کرد: این رویه می‌تواند آثار مخربی چون عدم دستیابی به حمل و نقل پایدار، کاهش پیاده‌روی، کاهش مبادلات اجتماعی را ایجاد کند و تنها در صورتی که زیرساخت‌ مناسبی برای پیاده‌روی وجود داشته باشد که یکی از این موارد وجود پل‌های عابر پیاده مناسب است این رویه متوقف خواهد شد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان گفت: از ماه گذشته کمیته بازسازی و نگهداری پل‌های عابرپیاده در شهرداری منطقه یک ایجاد شده که وظیفه آن در مرحله اول برنامه‌ریزی برای راه انداختن کامل پل‌های این منطقه است و پس از آن تعمیرات و نگهداری که طی برنامه زمانبندی صورت می‌پذیرد و در مراحل بعدی نیز ایجاد سیستم‌های حفاظتی برای کاهش سرقت و در نهایت ایجاد جذابیت و زیبایی متناسب با شهر از وظایف این کمیته به شمار می‌رود.

وی بالا بودن هزینه تجهیز و نگهداری و سرقت از پل‌ها را از دلایل اصلی عدم کارکرد مناسب این سازه‌ها عنوان کرد و افزود: انعقاد قرارداد با پیمانکاران و تخصیص بودجه مناسب برای راه‌اندازی و نگهداری مجدد تمام پل‌های منطقه یک در نظر گرفته شده است ضمن اینکه از ماه گذشته مشکلات پل‌ها احصا شده و در حال بازسازی و تعمیر آنها هستیم.

جلیلوند با اشاره به اینکه هدف نهایی مدیریت شهری استفاده عموم شهروندان از امکانات شهری است افزود: آسانسورها و پله‌های برقی پل‌های عابرپیاده باید همیشه فعال باشند تا سالمندان، کودکان و معلولان نیز به راحتی توانایی استفاده از آنها را داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از معضلات پل‌های عابرپیاده وقوع برخی از جرائم در طول شب به شمار می‌رود که عامل آن تاریکی کریدور عبور و مرور و نبود روشنایی مناسب است، خود این موضوع باعث عدم استفاده اغلب شهروندان از آنها بوده و همین اتفاق منجر به بروز تلفات جانی زیادی با توجه به دید کم رانندگان در شب می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به اینکه در همین راستا به سرعت نیمی از پل‌های عابر پیاده منطقه یک، طی یک ماه اخیر نورپردازی شدند و نیمی دیگر نیز در حال اجراست در ادامه از نصب دوربین‌های نظارتی و سنسورهای جلوگیری از سرقت تجهیزات بر روی پل‌ها خبر داد.

وی گفت: تا پایان سال جاری مرکز مانیتورینگ پل‌های عابرپیاده در منطقه یک نیز راه‌اندازی خواهد شد تا به صورت آنلاین وضعیت پل‌ها رسیدگی و در صورت بروز هرگونه مشکلی سریعا به آنها رسیدگی شود.

جلیلوند از شهروندان خواست برای عبور و مرور عرض خیابان‌ها از پل‌های عابرپیاده استفاده کنند و در صورتی که مشکل، کمبود و یا سرقتی نیز در این زمینه مشاهده کردند به سرعت با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول