اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلومبرگ: روسیه «دژ مالی» در برابر تحریم‌های غرب ایجاد کرده است

یک خبرگزاری آمریکایی در گزارشی نوشت که روسیه با ایجاد دژ مالی، می‌تواند بدون خسارت، در برابر تحریم‌های غرب پایداری کند.

بلومبرگ: روسیه «دژ مالی» در برابر تحریم‌های غرب ایجاد کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمریکا و برخی کشورهای غربی طی هفته‌های گذشته با هدف تشدید فشارها بر روسیه، این کشور را به اعمال تحریم تهدید کرده‌اند.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی در همین زمینه نوشت که روسیه طی سال‌های گذشته توانسته است که «دژ مالی» برای خود ایجاد کند و به کمک آن می‌تواند بدون خسارت‌های مالی، در برابر تحریم‌های غرب پایداری کند.

در این گزارش آمده است: «گام‌های ضد روس که دولت بایدن در حال رایزنی در خصوص آن با همپیمانان است بر ارزش روبل (واحد پولی روسیه) یا فضای سرمایه گذاری در روسیه و همچنین تورم این کشور تاثیر گذار خواهد بود اما این گام‌ها نمی‌تواند مشکلات اقتصادی را همانند آن چیزی که در سال 2014 روی داد برای روسیه به همراه آورد».

بلومبرگ با تمجید از شاخص‌های کلان اقتصاد در روسیه نوشت که کرملین توانسته تا ذخایر ارزی کشور را افزایش داده و بدهی کلی این کشور را در مقایسه با دیگر اقتصادهای بزرگ در جهان به پایین‌ترین میزان ممکن برساند و در ضمن توانسته به تراز مثبت در بودجه خود برسد».

در این گزارش آمده است که مسکو توانسته به طور فزاینده‌ای وابستگی خود به دلار را کاهش دهد. روسیه طی سالیان اخیر پس‌انداز و تسویه تجارت خارجی خود را با ارزهای دیگر نظیر یورو و یوان انجام داده است.

«ناتالیا لاوروا» از کارشناسان اقتصادی برجسته در شرکت BCS  نیز در گزارشی نوشت که روسیه در حال حاضر آمادگی بیشتری برای مقابله با تحریم‌ها در مقایسه باقبل دارد.

وی افزود که تشدید تحریم‌ها علیه روسیه تنها می‌تواند رشد اقتصادی این کشور را متوقف کند.

 «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه گذشته هشدار داد که اگر علیه روسیه تحریمی اعمال شود، این تحریم‌ها تنها به روسیه آسیب نخواهد زد و واکنش متقابل مسکو را به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر پاسخ روسیه به هرگونه تحریم اعمالی گفت: «مسکو یاد گرفته که با تحریم‌ها زندگی کند اگر آنها به اعمال تحریم بپردازند این فقط روسیه نخواهد بود که آسیب می‌بیند».

مقام‌های دولت غربگرای اوکراین، آمریکا، انگلیس و برخی دیگر از متحدان غرب طی هفته‌های اخیر بارها مدعی تدارک روسیه برای حمله به اوکراین شده و همزمان مسکو را به عواقب اقتصادی و تحریم تهدید کرده‌‌اند. لندن شامگاه دوشنبه گذشته گفت که تحریم‌ها علیه روسیه تا ۱۰ فوریه سال جاری میلادی آماده خواهد شد.

دولت انگلیس در هفته‌های اخیر مدعی شده  که مسکو در حال برنامه‌ریزی حمله به اوکراین است و حتی در صدد است یک فرد حامی روس را در اوکراین به قدرت برساند. «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس هفته پیش تصریح کرد که دولت این کشور حجم تحریم‌ها علیه روسیه را طی چند روز آینده تشدید خواهد کرد.

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آن‌ها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است، افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اتهامات علیه مسکو را پوچ و تلاش برای تشدید بی‌اساس تنش‌ها توصیف کرده و تأکید کرده که روسیه تهدیدی برای هیچ‌کس به وجود نمی‌آورد. با اینحال هشدار داده است که هرگونه تلاش برای استفاده از زور برای بحران در جنوب شرقی اوکراین، پیامدهای بسیار جدی برای غرب به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول