اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گفت‌وگوی ماکرون و جانسون درباره تحریم روسیه

رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس شامگاه شنبه تلفنی درباره بحران اوکراین و بسته تحریم‌های احتمالی علیه مسکو گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی ماکرون و جانسون درباره تحریم روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز شنبه تلفنی درباره اوضاع در اوکراین گفت‌وگو کردند.

بر اساس اعلام دفتر نخست وزیری انگلیس، ماکرون و جانسون یکدیگر را در جریان گفت‌وگوها با شرکای بین‌المللی قرار داده و توافق کردند که یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای تنش‌های کنونی باید اولویت باشد.

سران دو کشور گفتند: «ناتو باید در برابر تهاجم روسیه متحد باشند». ماکرون و جانسون توافق کردند که بسته‌ای از تحریم‌هایی که می تواند علیه روسیه به محض حمله به اوکراین اجرایی شود را تهیه کنند.

ساعتی پیش نیز  رئیس جمهور فرانسه در آستانه سفر خود به مسکو و دیدار با رئیس جمهور روسیه، با دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی گفت‌وگو کرد.

«گابریل آتال» سخنگوی دولت فرانسه پیشتر خبر داده بود که ماکرون روز 7 فوریه (18 بهمن) به مسکو سفر خواهد کرد و روز 8 فوریه نیز به کی‌یف می‌رود تا به تلاش‌های پاریس برای کاهش تنش درباره اوکراین ادامه دهد.

پیش از این نیز، ولادیمیر پوتین و همتای فرانسوی خود روزهای 28، 31 ژانویه و سوم فوریه تلفنی درباره تنش اوکراین گفت‌وگو کرتده بودند.

اخیراً، کشورهای غربی و همچنین کی‌یف،اتهاماتی را درباره حمله احتمالی روسیه به قلمرو اوکراین مطرح کرده‌اند و این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین چنین اتهاماتی را پوچ و تلاش برای تشدید بی‌اساس تنش‌ها توصیف کرده است و تأکید کرده که روسیه تهدیدی برای هیچ‌کس به وجود نمی‌آورد. با اینحال هشدار داده است که هرگونه تلاش برای استفاده از زور برای بحران در جنوب شرقی اوکراین، پیامدهای بسیار جدی برای غرب به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول