اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آزادی 130 نفر از مددجویان زندان‌های استان آذربایجان‌شرقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از آزادی 130 نفر از مددجویان زندان‌های استان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

آزادی 130 نفر از مددجویان زندان‌های استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل الهی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: در راستای سیاست‌های تحولی قوه قضائیه و کاهش جمعیت کیفری استان با تلاش همکاران قضایی و دادستان مرکز استان بخشی از زندانیان استان از طریق طرح پایش آزاد شده‌اند.

وی با بیان اینکه الحمدالله در زندان فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی تربیتی خوبی در حال انجام  بوده، افزود: در راستای اصلاح و بازپروری زندانیان و تحکیم بنیان خانواده به میمنت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی۱۳۰ نفر از طریق اعطای نهاده‌های ارفاقی و مرخصی پایان حبس از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر با مرخصی ۷۵۰ نفر از زندانیان استان به مدت  ۱۵ روز موافقت شده است.

رهایی ۲۲ نفر محکوم به قصاص نفس از چوبه دار

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر با تلاش و مساعی مددکاران و همیاران شورای حل اختلاف و رضایت اولیای دم مقتولان دو نفر از زندانیان محکوم به قصاص نفس از چوبه‌دار رهایی یافتند.

موسی خلیل الهی با اشاره به فرهنگ صلح و سازش و ایجاد مصالحه فی مابین طرفین دعاوی در تعالیم اسلامی و تکالیف قانونی خصوصاً در پرونده‌های سنگین، اظهار داشت: توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی و در این خصوص در استان اقدامات بسیار خوبی انجام شده‌است. ‌

وی افزود: همزمان با ایام الله دهه فجر با تلاش و مساعی مددکاران و همیاران شورای حل اختلاف برای ۲ نفر از زندانیان محکوم به قصاص نفس از اولیای دم رضایت اخذ شد.

خلیل‌اللهی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۲۲ نفر از زندانیان محکوم به قصاص نفس با گذشت بلند منشانه اولیای دم در سایه تلاش و مساعی سفیران صلح و مددکاران زندان و همیاران شورای حل اختلاف نجات یافته و به زندگی مجدد بازگشته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول