اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات علیه قتل جوان ۲۲ ساله سیاه پوست آمریکایی +فیلم

معترضان به قتل «امیر لاک» سیاه پوست ۲۲ ساله آمریکایی در شهر مینیاپولیس تظاهرات کردند و خواستار عزل شهردار و پلیس قاتل شدند.

تظاهرات علیه قتل جوان ۲۲ ساله سیاه پوست آمریکایی +فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که خشونت‌ها و تبعیض‌ نژادپرستانه در آمریکا همچنان خبرساز است، قتل جوان ۲۲ ساله سیاه پوست در مینیاپولیس پایتخت ایالت مینه‌سوتا باعث تظاهرات شد.

صبح روز چهارشنبه هفته گذشته بود که حمله صبح زود نیروهای پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا به یک منزل مسکونی به کشته شدن جوان ۲۲ ساله سیاه پوست به نام «امیر لاک» منجر شد.

به گزارش وبگاه آمریکایی «هیل»، صدها نفر از مردم آمریکا روز شنبه (دیروز) در نزدیکی یکی از ادارات دولتی در مینیاپولیس  تجمع اعتراضی برپا و علیه قتل امیر لاک جوان ۲۲ ساله سیاه پوست تظاهرات کردند.

 

قتل «امیر لاک »

 

معترضان در این تظاهرات ضمن سر دادن شعارهایی در حمایت از این جوان سیاه پوست، خواستار استعفای «جیکوب فِرِی» شهردار دموکرات مینیاپولیس شدند. آنها همچنین خواستار محاکمه و اخراج «مارک هانمن» مامور پلیسی شدند که با شلیک گلوله جان امیر لاک را گرفت.

ویدئویی که از لحظه یورش پلیس مینیاپولیس به منزل امیر لاک و تیراندازی پلیس به او منتشر شد، نشان می‌دهد که ماموران پلیس صبح زود در حالی که این جوان سیاه پوست زیر پتو خوابیده بود، وارد منزل شدند و با شلیک گلوله جان او را می‌گیرند.

وبگاه آمریکایی هیل در ادامه گزارش خود نوشت: «تصاویر دوربین تعبیه شده در لباس (ماموران پلیس) که روز پنجشنبه منتشر شد، لاک را در یک پتوی سفید روی کاناپه نشان داد. با ورود ماموران پلیس و فریاد آنها لاک بلند شد و به نظر می‌رسد چندین بار به او شلیک شده است».

اداره پلیس مینیاپولیس اعلام کرد که در حال تحقیقات داخلی درباره این تیراندازی مرگبار است. این اداره مدعی است که در نزدیکی امیر لاک یک تفنگ دستی وجود داشت و جان نیروهای پلیس در خطر بود. خانواده امیر لاک اما اعلام کردند که او به صورت قانونی این تفنگ را خریده بود.

 

تظاهرات علیه قتل «امیر لاک»

 

گفته می شود که مسئولان اداره پلیس مینیاپولیس پایتخت ایالت مینه سوتا مارک هانمن مامور پلیسی که امیر لاک را با شلیک چند گلوله کشت، به «مرخصی اداری» فرستاده‌اند.

قتل این جوان سیاه پوست آمریکایی در مینیاپولیس در شرایطی انجام شده که سال ۲۰۲۰ قتل «جورج فلوید» توسط مامور پلیس سفیدپوست در همین شهر آمریکا باعث اعتراضات سراسری علیه این قتل و همچنین خشونت‌های نژادپرستانه در سراسر این کشور شد.

جمعه هفته گذشته «آندری لاک» و «کارن ولس» پدر و مادر امیر لاک با برگزاری یک نشست خبری درباره قتل پسر جوانشان توسط پلیس مینیاپولیس صحبت کردند. به گفته آنها، امیر لاک توسط ماموران اداره پلیس مینیاپولیس «اعدام» شد.

آندری لاک در این نشست خبری گفت: «امیر، پسرم یک فرد کارآفرین بود. او از یادگیری و پرسیدن سوالات لذت می برد، او از اینکه خواهان ایفای نقش در صنعت موسیقی بود، لذت می‌برد».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول