اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

پایگاه خبری «رکنا» توقیف شد

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی گفت: هیات نظارت بر مطبوعات با اکثریت آرا رای به توقیف پایگاه خبری رکنا داد.

پایگاه خبری «رکنا» توقیف شد

«ایمان شمسایی» مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس گفت: انتشار تصاویر مربوط به قتل خانم اهوازی از سوی پایگاه خبری رکنا با واکنش های بسیار منفی از سوی افکار عمومی مواجه شد. 

وی ادامه داد: این برای نخستین بار نبود که این پایگاه خبری برای جلب مخاطب از افکار عمومی سوء استفاده می کند و برای مردم لطمات و آسیب های روحی ایجاد می کند. در همین رابطه در گام نخست رکنا از سوی اداره‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به‌دلیل تخلفات ادامه‌دار در انتشار محتوا، تذکر کتبی گرفت. روند انتشار تصاویر و مطالب مغایر با عفت عمومی، انعکاس حوادث به نحوی که در مغایرت با بهداشت روانی جامعه است، انتشار فایل های صوتی بدون مجوز قانونی و نیز استفاده ابزاری از تصاویر زنان در گزارش‌ها از جمله دلایل تذکر به این پایگاه خبری بوده است.

شمسایی تاکید کرد: در ادامه هیات نظارت بر مطبوعات نیز که امروز -یکشنبه 17 بهمن ماه- برگزار شده بود نیز با اکثریت آراء به توقیف پایگاه خبری رکنا رای داد.

به گزارش فارس، در جلسه فوق العاده مورخ 1400/11/17 هیات نظارت بر مطبوعات، اقدام پایگاه خبری «رکنا» در انتشار مطلبی با عنوان «قتل عروس 17 ساله توسط شوهرش در اهواز» در محتوای تولیدی مورخ 1400/11/16 آن پایگاه خبری، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد؛ به دلیل اشاعه منکر و انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی که باعث جریحه دار شدن احساسات و افکار عمومی شده است و در پاسخ به مطالبات بحق مردمی برای برخورد با منتشر کنندگان چنین صحنه‌های رعب آور و خشونت‌آمیزی که فضای جامعه را ناامن جلوه می‌دهد؛ به استناد بند 2 ماده 6 و تبصره ماده 12 قانون مطبوعات، پایگاه خبری «رکنا» توقیف شود. همچنین مقرر شد؛ برای رسیدگی به تخلف، مراتب به مرجع قضایی ارجاع شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول