اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

جمشید شارمهد که بود و چه کرد؟

جمشید شارمهد تروریست دستگیر شده توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در سال 1399 طی عملیات‌هایی در سالهای گذشته 5 اقدام تروریستی را مدیریت کرده و بیش از 23 مورد عملیات تروریستی ناکام را در پرونده خود دارد.

جمشید شارمهد که بود و چه کرد؟

فارس پلاس؛ روایت روز: اولین جلسه دادگاه جمشید شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر دیروز برگزار شد.

نماینده دادستان در این جلسه بخشی از اتهامات شارمهد را اینگونه عنوان کرد:

۱- افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی

۲- بمب گذاری در حسینیه شیراز ( ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ که منجر به شهادت ۱۴ نفر و زخمی شدن ۳۰۰ نفر شده بود)

۳- بمب گذاری در سد سیوند شیراز و برنامه ریزی جهت ترور مسوول پروژه

۴- انفجار کفشداری حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) (۳۰ خرداد ۱۳۸۸)

۵- آتش سوزی در هتل جهان تهران به هنگام ساخت و تهیه بمب

نماینده دادستان در این جلسه اعلام کرد: متهم در اقاریر خود ابراز داشته در این مدت با ۹ افسر FBI و CIA ارتباط داشتم.

نماینده دادستان این را هم اضافه می‌کند که متهم در این سالها بیش‌ از ۲۳ مورد عملیات تروریستی را طراحی کرده بود که از این میان توانسته بود ۵ مورد را عملیاتی کند.

فیلمی که از جمشید شارمهد منتشر شده است نشان می‌دهد وی پیش از دستگیری در یک گفت‌وگوی تلوزیونی اعلام کرده که گروه وی(تندر) عملیات‌های مسلحانه را طراحی می‌کند و برایش مهم نیست در این عملیات‌ها افراد گناهکار ( به زعم خود) کشته می‌شوند یا افراد بی‌گناه.

در اولین جلسه دادگاه کلیپ دیگری از گفته‌های جمشید شارمهد پیش از دستگیری در دادگاه به نمایش گذاشته شد که متهم در این فیلم عنوان می‌کند که «ما خجالت نمی‌کشیم کسی را بکشیم مگر انفجار شیراز را انکار کردیم ما ترور می‌کنیم وحشت ایجاد می‌کنیم».

وزیر سابق اطلاعات جمهوری اسلامی ایران مرداد ماه سال ۱۳۹۹ پس از دستگیری شارمهد گفته بود: جمشید شارمهد انقدر به پوشش خود در آمریکا مطمئن بود که می‌گفت جای من در طبقه ششم FBI آمریکاست و هرگز کسی نمی‌تواند به او نزدیک شود. ما از طریق اینترپل شکایت کردیم اما او با اسم واقعی به همه کشورها سفر می‌کرد و جالب است که بدانید مانع سفرش نمی‌شدند.

غزل شارمهد دختر جمشید شارمهد پس از دستگیری پدرش از تریبونی که به واسطه بی‌بی‌سی در اختیارش قرار گرفته بود مدعی شد که پدرش تنها یک ژورنالیست است که پیام مردم ایران را می‌رسانده است. این اظهارات در حالی بود که پدرش بارها از طریق رسانه‌ها مسوولیت طراحی‌های تروریستی را پذیرفته بود و اذعان کرده بود که گروه تحت مدیریت وی یعنی تندر به دنبال مبارزه مسلحانه با حکومت جمهوری اسلامی ایران است.

دختر وی در ادامه این مصاحبه می‌گوید پدرش حتی با مورچه‌ها و عنکبوت‌ها نیز دوست بود.

حمایت‌های بی‌بی‌سی و رسانه‌های خارجی از تروریست‌هایی که در داخل خاک ایران اقدام به عملیات می‌کنند تا جایی ادامه دارد که اکنون در انتشار اخبار مربوط به دادگاهی شدن جمشید شارمهد، وی را به عنوان یک شهروند ربوده شده ایرانی-آلمانی معرفی می‌کنند.

۵ روز پیش نیز خبر دستگیری نفر دوم گروهک تروریستی تندر با نام ماسماتوس توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران منتشر شد. ماسماتوس اولین فردی بود که خبر ترور دانشمند هسته‌ای شهید علیمحمدی را پیش از همه، در یک پایگاه خبری منتشر کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول