اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اولین مورد فلج‌اطفال در افغانستان طی سال جدید میلادی ثبت شد

رییس مرکز مبارزه با فلج‌اطفال در افغانستان گفت که اولین مورد مثبت این بیماری در سال 2022 در شهرستان دیله ولایت پکتیکا به ثبت رسیده است.

اولین مورد فلج‌اطفال در افغانستان طی سال جدید میلادی ثبت شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «نیک ولی شاه مومن» رییس مرکز مبارزه با فلج‌اطفال در افغانستان از ثبت اولین مورد مثبت این بیماری در سال 2022 در شهرستان دیله ولایت پکتیکا خبر داد.

وی گفت که نوع این ویروس مشابه ویروس منتشر شده در کویته پاکستان است.

این مقام ارشد وزارت بهداشت طالبان ضمن ابراز نگرانی از شیوع فلج اطفال افزود: در حال حاضر تیم‌هایی از وزارت بهداشت، سازمان جهانی بهداشت و یونیسف در منطقه حضور داشته و برای گسترش بیشتر این بیماری در حال تلاش هستند.

مقامات وزارت بهداشت طالبان می‌گویند که طی 3 سال گذشته شهرستان دیله و برخی مناطق دیگر پکتیکا به دلیل ناامنی تحت پوشش طرح سراسری مبارزه با فلج اطفال قرار نگرفته و این موضوع باعث گسترش این بیماری شده است.

«حکمت الله عصمت»، رئیس اداره بهداشت پکتیکا در واکنش به اعلام خبر ثبت اولین کودک متبلا به فلج اطفال در این ولایت، از همه مردم، علما و بزرگان قومی درخواست کرد تا برای جلوگیری از شیوع این بیماری با مسئولان اداره بهداشت همکاری کنند.

سال گذشته ٤ مورد فلج کودکان در افغانستان گزارش شد که ٣ مورد آن در شهرستان امام صاحب ولایت قندوز و ١ مورد دیگر در شهرستان اندر غزنی ثبت شده بود. 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول