اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

تلاش تأمین اجتماعی برای بیمه کردن دانشجویان/ چه کسانی می‌توانند در طرح بیمه دانشجویی شرکت کنند؟

مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور در دانشگاه ها تحصیل می کنند که از این رقم، تنها یک درصد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و قرار است این رقم افزایش یابد.

تلاش تأمین اجتماعی برای بیمه کردن دانشجویان/ چه کسانی می‌توانند در طرح بیمه دانشجویی شرکت کنند؟

به گزارش گروه رفاهی و آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، مهدی شکوری، مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در گفت وگو با خبر ساعت ۱۴ شبکه یک سیما، اظهار کرد: ۵۳ درصد از افراد تحت پوشش بیمه در کشور از خدمات تامین احتماعی برخوردار هستند.

وی افزود: در راستای تحت پوشش قرار دادن تمام افراد جامعه، در نظر داریم تا زنان خانه دار و دانشجویان را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دهیم، در همین راستا  ما روز گذشته در تفاهم نامه ای با وزارت علوم تلاش کردیم تا دانشجویان کشور را تحت پوشش این بیمه قرار دهیم.

مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور در دانشگاه ها تحصیل می کنند که از این رقم، تنها یک درصد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و قرار است طی این تفاهم این رقم افزایش یابد.

وی ابراز کرد: دانشجویان می توانند با ارائه کارت دانشجویی اقدام به ثبت نام در بیمه تأمین اجتماعی کرده و از خدمات این سازمان به صورت غیرحضوری بهره مند شوند، همچنین کسانی که در حال تهیه پایان نامه و ... هستند نیز شامل این طرح هستند.

شکوری ادامه داد: پرداخت هزینه های این بیمه برعهده دانشجویان است و تنها ۲درصد آن را دولت پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: دانشجویانی که تحت تکفل والدین خود هستند نیز می توانند اقدام به ثبت نام در این طرح کرده و از خدمات ان برخوردار شوند، به این صورت که بیمه درمانی خود را نزد والدین حفظ و تنها برای بازنشستگی در طرح دانشجویی اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول