اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دستیابی به فناوری تولید داروی درمان آلزایمر با استفاده از زعفران

محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند با استفاده از خواص زعفران دارویی را تولید کنند که بدون عوارض جانبی به درمان بیماری آلزایمر کمک می‌کند.

دستیابی به فناوری تولید داروی درمان آلزایمر با استفاده از زعفران

گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، آلزایمر نوعی اختلال عملکرد مغزی است که در آن بتدریج توانایی های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود و مشخصا فرد دچار نوعی اختلال حافظه میشود که شروع و پیشرفت تدریجی دارد .در اوایل بیماری حافظه کوتاه مدت مختل شده و باگذشت زمان و پیشرفت بیماری ، حافظه بلند مدت نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
آلزایمر شایعترین علت  زوال عقل در سنین بالاست که غالبادر افراد بالای ۶۵ سال بروز می‌کند. این بیماری درمان مشخصی ندارد و داروهای شیمیایی موجود در بازار علاوه بر عوارض بسیار زیاد تنها می توانند برخی علائم از علائم این بیماری را کاهش دهند.

اما به تازگی محققین شرکت دانش‌بنیان «گیاهان سبز زندگی» موفق شده‌اند با استفاده از زعفران دارویی به نام «‌سـافروتین» تولید کنند که در درمان بیماری آلزایمر موثر است. این داروی گیاهی برخلاف داروهای شیمیایی نه تنها عوارضی ندارد بلکه می تواند تاثیرات منفی سایر داروها را نیز کاهش دهد.

ماده موثره موجود در این دارو که از گیاه زعفران استخراج شده است یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که در کاهش مرگ سلول‌های عصبی و جلوگیری از تحلیل مغز انسان موثر است و خطر ابتلا به افسردگی و تغییرات رفتاری در کهنسالی  را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول