اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

سعید تشکری نویسنده آثار ضداستعماری درگذشت +پیام‌های تسلیت

سعید تشکری نویسنده برجسته کشورمان ساعاتی پیش در سن ۵۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

سعید تشکری نویسنده آثار ضداستعماری درگذشت +پیام‌های تسلیت

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس سعید تشکری نویسنده و نمایشنامه نویس برجسته کشورمان که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان رضوی مشهد بستری بود، ساعاتی پیش درگذشت.

وی متولد ۱۳۴۲ در قوچان و فارغ‌التحصیل ادبیات نمایشی، عضو کانون ملی منتقدان تئاتر، عضو بین‌المللی کانون جهانی تئاتر، مدرس ادبیات نمایشی و داستان‌نویسی بود.

رمان‌نویسی، مقاله‌نویسی مطبوعاتی در حوزه ادبیات و هنر، ساخت فیلم و نگارش سریال‌های تلویزیونی، نگارش نمایشنامه‌های رادیویی در اداره‌کل نمایش رادیو و انتشار بیش از ۴۰ عنوان کتاب در کارنامه سعید تشکری وجود دارد.

این نویسنده سرشناس خراسانی که به نویسنده آثار ضداستعماری شناخته می‌شد و رمان‌های او مبتنی بر تاریخ معاصر به ویژه تاریخ مشهد متمرکز بود، ساعتی پیش به دلیل ابتلای شدید به بیماری کرونا در بیمارستان رضوی مشهد درگذشت. البته وی مشکل گوارشی هم داشت و روز گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

زنده‌یاد تشکری در گفت‌وگویی با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره کتاب «وسنی» صحبت کرده بود که می‌توانید آن را اینجا بخوانید.

همچنین او که دبیر علمی جایزه داستان حماسی بود، به خبرنگار فارس گفته بود: به میزان حوادث ملی نیازمند نویسندگان جدید هستیم. اینجا بخوانید.

تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت سعید تشکری

در پیام محمد مهدی اسماعیلی آماده است: روح لطیف و جان شریف هنرمند عزیزمان، سعید تشکری به سوی جان جانان پرکشید و کوهی از غم و انبوهی از اندوه و حسرت را بر دل اصحاب فرهنگ، هنر و ادبیات ایران اسلامی برجای گذاشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه آورده است: فقدان این نویسنده پرانگیزه و خوش‌قریحه ایرانی و این نمایشنامه نویس نامدار خراسانی نه فقط برای خانواده و دوستان و شاگردان بلکه برای نسل‌های آینده کتابخوان و هنردوست کشور نیز خسارت‌بار است . قصه‌های دلنشین رضوی و رمان‌های توحیدی و انقلابی و نمایشنامه‌های ضداستبدادی و ضداستعماری سعید تشکری عزیز در بارگاه حق تعالی گم نخواهد شد و در حافظه تمدنی ملت فرهنگ پرور و پرافتخار ایران همیشه خواهد درخشید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده داغدیده ایشان و به جامعه ادبیات و هنر ایران تسلیت گفت و از درگاه حضرت باریتعالی برای آن فقید که مفتخر به نشان خادمی آستان قدس حضرت علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثنا بود، رحمت و مغفرت الهی و همنشینی با مولایش و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی و اجر آرزو کرد.

پیام تسلیت چهره‌های فرهنگی ـ هنری خراسان را هم می‌توانید اینجا بخوانید.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی، درگذشت سعید تشکری را تسلیت گفته است که متن این پیام را از این لینک می‌توانید دنبال کنید.

سعید تشکری نویسنده نامدار کشورمان، عصر روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه پس از گذراندن یک دوره بیماری در سن ۵۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول