اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نامزد ریاست سنت‌کام: ایران اصلی‌ترین تهدید در منطقه تحت فعالیت ما است

نامزد جدید ریاست سازمان تروریستی سنت‌کام در یک جلسه استماع مقابل کمیته نیروهای مسلح سنا ارزیابی خودش را از توانمندی‌های نظامی ایران ارائه داد.

نامزد ریاست سنت‌کام: ایران اصلی‌ترین تهدید در منطقه تحت فعالیت ما است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایکل کوریلا» که به تازگی از سوی «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای کسب ریاست سازمان تروریستی «سنت‌کام» معرفی شده طی جلسه‌ای در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا برنامه‌های خودش را برای مقابله با توانمندی‌های نظامی ایران تشریح کرد.

کوریلا در یک فایل که به صورت پرسش و پاسخ تنظیم شده درباره ارزیابی خود از تهدید نظامی فعلی ایران علیه آمریکا گفت: «ایران همچنان تهدید اصلی و ادامه‌دار در حوزه تحت فعالیت سنت‌کام محسوب می‌شود.»

او درباره دلیل این ارزیابی به استفاده ایران از «توانمندی‌های پیشرفته نظامی»، در اختیار داشتن «شبکه گسترده نائبان» و «تمایل به استفاده از زور علیه آمریکا، متحدان و شریکانش» اشاره کرد و در ادامه تصریح کرد: «رشد سریع توانمندی‌های نظامی ایران به این کشور اجازه می‌دهد  علیه همسایگانش به زور متوسل شود، تجارت بین‌المللی را تهدید کند و از بی‌ثباتی‌ها در سراسر منطقه سوءاستفاده کند.»

رسانه‌های آمریکایی ماه گذشته گزارش دادند جو بایدن، ژنرال سه ستاره، «مایکل اریک کوریلا»  را به عنوان نامزد تصدی این سمت معرفی کرده است. رئیس سنت‌کام فرماندهی نیروهای ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا، شرق آفریقا و آسیای مرکزی را بر عهده دارد.  

در صورتی که مجلس سنای آمریکا صلاحیت کوریلا برای تصدی این سمت را تأیید کند او جایگزین «فرانک مک‌کنزی» خواهد شد که از مارس ۲۰۱۹ فرماندهی سنت‌کام را به عهده داشته و دوره ریاستش قرار است اول آوریل به پایان برسد. 

کوریلا در ادامه گفت: «اصلی‌ترین ابزارهای ایران برای توسعه قدرت عبارتند از موشک‌های بالیستیک، پهپادها و توانمندی‌های دریایی و زرادخانه موشکی ایران موشک‌های بالیستیک کوتاه و میان‌بردی را شامل می‌شود که قادرند علیه بسیاری از اهداف در منطقه خطر ایجاد کنند.»

نامزد جدید ریاست سنت‌کام همچنین تصریح کرد چنانچه صلاحیت او به تأیید مجلس سنا برسد، «ارزیابی دقیقی» از نیروهای مورد نیاز در منطقه برای مقابله با توانمندی‌های نظامی و تهدیدهای ایران انجام خواهد داد. او گفت در این ارزیابی سطح نیروهای مورد نیاز برای ایجاد بازدارندگی در برابر «تهدیدهای ایران» و در صورت لزوم پاسخدهی به این تهدیدها در نظر گرفته خواهد شد.

او در بخش دیگری از این متن تصریح کرده است: «ایران، آمریکا را به عنوان بزرگترین تهدید پایدار می‌بیند و رویکرد چندجانبه‌ خود را برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از منطقه در عین اجتناب از سوق یافتن تنش‌ها به سمت درگیری عظیم ادامه می‌دهد.»

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تبعات احتمالی ورود آمریکا به برجام برای امنیت منطقه گفت: «از نظر من ایران بزرگترین عامل بی‌ثباتی در منطقه است و هر توافق باید کاملاً از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کند. بدون آگاهی از شرایط خاص مذاکرات دیپلماتیک جاری ارائه هر گونه ارزیابی از تبعات این توافق برای امنیت منطقه شتابزده خواهد بود. مذاکرات جدید بایستی تغییرات محسوس به وقوع پیوسته در فضای امنیتی و ژئوپولتیک منطقه بعد از خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ را در نظر بگیرند.»

کوریلا گفته ایالات متحده برای مقابله با توانمندی‌های متعارف نظامی ایران بایستی سرمایه‌گذاری در بخش فناوری را ادامه دهد تا بتواند از این طریق توانمندی‌های خود را برای مقابله با این دسته از توانمندی‌های ایران افزایش دهد.

نامزد جدید ریاست سنت‌کام همچنین گفته چنانچه برای تصدی این سمت تأیید شود به ارزیابی این موضوع خواهد پرداخت که آیا کاهش نیروهای آمریکا در منطقه بر توانایی این کشور در دسترسی به اهدافش در منطقه اثرگذار خواهد بود یا خیر.

کوریلا در ادامه گفت چنانچه مجلس سنا صلاحیت او را تأیید کند به ارزیابی این خواهد پرداخت که آیا توانایی‌های پدافندی آمریکا و متحدانش برای مقابله با تهدیدهای موشکی ایران کافی هستند یا خیر. او گفت اولویتش را همکاری با شریکان آمریکا در منطقه جهت یکپارچه‌سازی پدافندهای موشکی و هوایی در سراسر منطقه قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول