اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  پنجره تربیت

معماری مدرسه کنوکه هایست

در معماری این مدرسه، هیچ فضای بن‌بستی وجود ندارد! دیوارها باز در نظر گرفته شده تا فعالیت‌های داخل ساختمان را آشکار کند و روابط بصری بین بخش‌های مختلف ساختمان را به خوبی ایجاد کند. فضاها به شکل مدارها و حلقه‌های به هم مرتبط هستند که حس تداوم و بی‌پایانی را بوجود می‌آورند. رضا درخشان

معماری مدرسه کنوکه هایست

رضا درخشان

مدرسه Knokke Heist، یک مدرسه با معماری ویژه است که در سال 2017 در زمینی به مساحت 3280 متر مربع در کشور بلژیک بنا شده است. این مدرسه، از پنج بخش اصلی تشکیل شده است: یک مدرسه ابتدایی، یک پرورشگاه(Nursery) همراه با یک سالن غذاخوری که با یک مهدکودک(Daycare) ادغام شده، یک حوزه برای معلمان و مدیریت، و نیز یک سالن ورزشی چندمنظوره.

 

یک سالن ژیمناستیک در مرکز ساختمان تعبیه شده که نقش فعالی در زندگی روزمره کل افراد مدرسه ایفا می‌کند. این سالن می‌تواند به عنوان یک میدان نیز مورد استفاده قرار گیرد: یک مکان برای ملاقات، مکانی جهت اجرای تئاتر، مکانی برای برگزای مراسم و جشنواره‌ها. در واقع این سالن نقش یک مرکز ارتباطی بین فعالیت‌های مختلف مدرسه را ایفا می‌کند.

سالن ژیمناستیک در مرکز ساختمان نقش فعالی در زندگی روزمره کل افراد مدرسه ایفا می‌کند.

 

آموزش در حال گذار از فرآیند فردی است. استفاده سنتی از کلاس درس با معلمی که دانش خود را به گروهی از شنوندگان منتقل می‌کند، دیگر اثرگذار نیست. آموزش باید تعاملی باشد. بچه‌ها، بیش از پیش باید با خودشان در گروه‌های کوچک کار کنند. بنابراین به فضاهای کاری بسته کمتر نیاز است. سازمان‌دهی‌ها و آرایش‌ها اگر به شکل انعطاف‌پذیرتر و پویا در نظر گرفته شوند، مطلوب هستند.

 

سازمان‌دهی‌ها و آرایش‌ها اگر به شکل انعطاف‌پذیرتر و پویا در نظر گرفته شوند، مطلوب هستند.

 

سالن ورزشی جایی قرار گرفته که با راهرو و محل عبور و مرور بچه‌ها و تماشاگران احاطه شده است. در دل یک دیوار پهن و ضخیم، فضایی جهت رختکن و هم‌چنین فضایی برای نگهداری وسایل طراحی شده است. علاوه بر آن دارای حفره‌هایی برای بازی بچه‌ها یا مطالعه هم هست تا بتواند فضای راهرو را بیش‌تر فعال کرده و کاربرد اتاق‌های مطالعه را افزایش دهد. دیوارها باز در نظر گرفته شده تا فعالیت‌های داخل ساختمان را آشکار کند و روابط بصری بین بخش‌های مختلف ساختمان را به خوبی ایجاد کند.

دیوارها باز در نظر گرفته شده تا روابط بصری بین بخش‌های مختلف ساختمان را به خوبی ایجاد کند.

 

هیچ فضای بن‌بستی وجود ندارد! فضاها به شکل مدارها و حلقه‌های به هم مرتبط هستند که حس تداوم و بی‌پایانی را به وجود می‌آورند.

فضاها به شکل مدارها و حلقه‌های به هم مرتبط هستند که حس تداوم و بی‌پایانی را به وجود می‌آورند.

 

 

 

 

نقل از: 

archdaily.com/881833/school-campus-de-vonk-de-pluim-nl-architects

dezeen.com/2017/10/15/nl-architects-scholencampus-de-vonk-school-knokke-heist-belgium/

nlarchitects.nl/slideshow/75

bustler.net/news/2184/knokke-heist-school-building-by-nl-architects

انتهای پیام/

از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل FarsPanjarehTarbiat@gmail.com مکاتبه فرمائید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول