اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

باید بدون اتلاف وقت به تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب بپردازیم

یک استاد دانشگاه گفت: تبیین آرمان‌های انقلاب و تشریح اهداف انقلاب را می‌توان از اوجب واجبات دانست که باید بدون هیچ اتلاف وقتی به آن پرداخته شود.

باید بدون اتلاف وقت به تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب بپردازیم

سیدنریمان قاسمی- عباس قنبری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: تبیین آرمان‌های انقلاب و تشریح اهداف انقلاب را می توان از اوجب واجبات دانست که باید بدون هیچ اتلاف وقتی به آن پرداخته شود. کار تشکیلاتی و کار گروهی توام با پافشاری بر آرمانخواهی و عدالت خواهی و تقویت روحیه حق طلبی در بین دانشجویان و تشکل های اسلامی.

نماینده رئیس دانشگاه آزاد در هیات نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان دانشگاه آزاد استان زنجان درباره برنامه‌های تشکل‌های واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد در استان زنجان گفت: شناساندن و معرفی شخصیت های ناب تراز انقلاب برای جوانان و دانشجویان، پرداختن به پایه‌های انقلاب برای رسیدن به مدینه فاضله مد نظر اسلام و دولت علوی صاحب العصر و الزمان (عج)، نگاه دقیق به عملکرد چهل و چهار ساله و دیدن و واکاوی کم کاری ها و اشتباهات، توان با پافشاری بر تبلیغ انقلاب و دستاوردهای انقلاب، ارزش نهادن بر کار جوانان و دانشجویان، افزایش تعداد کمی تشکل ها و همچنین عضو گیری تشکل های موجود و پاسخ به سوالات و رفع ابهامات جوانان به ویژه دانشجویان  از برنامه‌های مهم  تشکل‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد استان زنجان است.

وی ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید برنامه‌ریزی و گفتمان‌سازی داشته باشند و بر این باور باشند که نسل جوان می‌تواند برای پذیرفتن مسئولیت در کشور آمادگی پیدا کند.

قنبری اضافه کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب در آستانه چهل‌سالگی انقلاب و در سالگرد این پیروزی بزرگ بیانیه‌ای را تحت عنوان بیانیه گام دوم انقلاب صادر می‌کنند و آن را نقشه راه برای «دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» می‌دانند، لازم است آحاد مردم و به‌ویژه جوانان که مخاطب و رمز اصلی این بیانیه هستند پس از مطالعه در اجرای آن تلاش کنند.

وی تاکید کرد: تشکل‌های دانشجویی نیز باید بر این اساس برنامه‌ریزی و گفتمان‌سازی داشته باشند و بر این باور باشند که نسل جوان امروز می‌تواند با آگاهی از ظرفیت‌های کشور در عین روشنگری و آگاهی‌بخشی برای پذیرفتن مسئولیت در کشور آمادگی پیدا کند و این آماده شدن برای پذیرفتن مسئولیت از وظایف تشکل‌های دانشجویی است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در این راستا تشکل‌های دانشجویی ضمن تبیین و گفتمان‌سازی مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، با هدف تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

وی افزود: هم‌اکنون نیز تربیت نیروی متعهد و توانمند در زمینه اقتصاد در اولویت است چراکه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که «اگر تولید رونق گرفت آن‌وقت در بخش‌های مختلفی تحول ایجاد خواهد شد؛ هم تأثیر می‌گذارد در اشتغال، هم تأثیر می‌گذارد در کم کردن تورم، هم حتی تأثیر می‌گذارد در وضع توازن بودجه، هم تأثیر می‌گذارد در بالا رفتن ارزش پول ملی نیز اثرگذار است».

قنبری تاکید کرد: اکنون شاهد حضور جوانان در عرصه‌های مختلف در کشور هستیم، اما آن‌چنان‌که باید فضا برای فعالیت جوانان و استفاده از تفکر و اندیشه‌های آنان فراهم شود، فراهم نشده است.

وی گفت: در حال حاضر ایران اسلامی با پشت سر گذاشتن بیش از چهل سال ایستادگی و اثبات توانمندی‌های خود در برابر شدیدترین تحریم‌های تاریخ، حماسه‌آفرینی در طول هشت سال دفاع مقدس، در جنگ تحمیلی، در برابر متجاوزان جهان و مقابله با خیانت‌های منافقان داخل و خارج کشور، به یک عرصه جدید قدم گذاشته است. عرصه‌ای که در آن جوانان آگاه و پرانگیزه این سرزمین گام دوم انقلاب را خواهند برداشت؛ جوانانی که به گفته رهبر انقلاب انگیزه و معرفت و آمادگی‌شان از قبل بیشتر است و به این دلیل است که مخاطب رهبری قرار می‌گیرند؛ جوانانی که آماده حرکت در جبهه‌های مختلف هستند.

قنبری ادامه داد: تقویت کارهای جهادی و خدمت رسانی، تشکیل حلقه های فکری جهت تبیین پایه های فعالیت دانشجویی تشکیلاتی، دغدغه مند کردن دانشجویان و جوانان با ایجاد روحیه مسئولیت پذیری، همگرایی و عملگرایی توام با جذب حداکثری برای کارهایی چون خدمت رسانی و کارهای جهادی، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین جوانان و دانشجویان و تشکیل حلقه های تربیت فکری برای تربیت نفرات تشکیلاتی از جمله اقداماتی است که برای تحقق گام دوم انقلاب می‌توان انجام داد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و جهان غیراسلام دانست. رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی با عناوینی چون «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده و همین کلمات برای توصیف عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی کفایت می‌کند.

قنبری گفت: دهه فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مغتنمی برای بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه‌های گوناگون می‌باشد. هرچه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی فاصله گرفته شود، اهمیت پرداختن به موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهمیت تبیین دستاوردها و پیش‌رفت‌های جمهوری اسلامی بیش‌تر می‌شود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: یکی از اهداف راهبردی دشمنان در جنگ نرم علیه انقلاب و جمهوری اسلامی، ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و به‌ویژه در نسل جوان نسبت به آینده از طریق سیاه‌نمایی، بزرگ کردن مشکلات، زیر سؤال بردن و یا کم‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای انقلاب و ناکارآمد نشان دادن نظام دینی است.

وی گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا از طریق قدرت رسانه‌ای خود، جلوی درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی از سوی جوانان ایرانی را گرفته و با نوع واقعیت‌پنداری برای آنان، در پشتوانه‌های مردمی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خلل وارد سازند. در چنین شرایطی، اهمیت تبیین و معرفی  دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی با استفاده از امکانات و استفاده حرفه ای و به موقع از فضای مجازی و رسانه ها به‌عنوان یک وظیفه آشکار می‌گردد.

قنبری یادآور شد: پیشرفت های صنعت نفت پس از انقلاب، به روز بودن علم و فناوری، رشد شاخص‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی، ترسیم صحیح و درست دستاوردهای انقلاب در آینه درک اکنون نسل سوم همانند فضای مجازی و کلیپ ها، ترسیم هجمه های چندین ساله جبهه استکبار جهانی علیه انقلاب و نظام و پیشرفت نظام و انقلاب در این شرایط، تشکیل جلسات بحث و بررسی و تریبون های مختلف از جمله اقداماتی است که بانجام آنها برای نسل جوان ضرورت دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول