اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

هشدار وزارت دفاع چین به آمریکا درباره فروش سلاح به تایوان

وزارت دفاع چین ضمن محکوم کردن تصمیم پنتاگون برای فروش تجهیزات موشکی به تایوان، هشدار داد پکن برای حفاظت از حاکمیت خود هر اقدامی را انجام می‌دهد.

هشدار وزارت دفاع چین به آمریکا درباره فروش سلاح به تایوان

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از انتقاد تند وزارت خارجه چین از تصویب فروش بسته تسلیحاتی جدید آمریکا به تایوان، وزارت دفاع این کشور نیز درباره هرگونه ماجراجویی جدید در این خصوص هشدار داد.

«وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین امروز (چهارشنبه) در این‌باره گفت: «ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) تمام اقدامات لازم را برای محافظت قاطعانه از حاکمیت و تمامیت ارضی دولت و سرکوب بی‌درنگ هرگونه مداخله خارجی انجام خواهد داد».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وو طی بیانیه‌ای که در وبگاه این وزارتخانه قرار گرفت، تاکید کرد ارتش چین همچنین قصد دارد هرگونه توطئه جدایی طلبانه با هدف دستیابی به استقلال تایوان را متوقف کند و به ترویج روند «اتحاد مجدد سرزمین مادری» ادامه خواهد داد.

او در ادامه افزود: «آینده تایوان در اتحاد ملی نهفته است و امنیت این جزیره به تلاش مشترک هموطنان دو طرف تنگه تایوان بر اساس اصل چین واحد بستگی دارد و نه به فروش تسلیحات آمریکا به تایوان».

وزارت دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد، فروش احتمالی ۱۰۰ میلیون دلار تجهیزات و خدمات نظامی به تایوان را با هدف «تقویت، حفظ و بهبود» سامانه‌های پدافند موشکی پاتریوت مستقر در این جزیره، تایید کرده است.

روز گذشته نیز «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن محکوم کردن تصویب فروش تجهیزات موشکی آمریکا به تایوان، خواستار لغو فوری این قرارداد شد. (جزئیات بیشتر)

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز از زمان روی کار آمدن، سیاست‌های دولت ترامپ را در قبال چین در پیش گرفته است و اخیراً نیز بایدن لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول