اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بررسی مصادیق «تعارض منافع» در نشست نمایندگان مجلس با اژه‌ای

عضو هیأت تحقیق و تفحص از بورس و بازار سرمایه، جزئیات نشست اخیر اعضای این هیأت با رئیس قوه قضائیه را تشریح کرد.

بررسی مصادیق «تعارض منافع» در نشست نمایندگان مجلس با اژه‌ای

احسان ارکانی عضو هیات تحقیق و تفحص مجلس از بورس و بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح نشست روز گذشته اعضای این هیأت با رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اراده و پیگیری جدی حجت الاسلام والمسلمین اژه ای برای رسیدگی به تخلفات رخ داده در بازار سرمایه موجب دلگرمی نمایندگان مردم، فعالان بازار بورس و سهامداران خرد است، اظهار داشت: برنامه جدید دستگاه قضایی مانند تعیین شعبه مخصوص هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بورس، اقدام مهم و موثری است.

وی اضافه کرد: هیات تحقیق و تفحص از بورس و بازار سرمایه از آبان ‌ماه امسال آغاز به کار کرده و برنامه جامعی برای حل مشکلات و رسیدگی به تخلفات در این حوزه مهم دارد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس همچنین با اشاره به سخنان خود خطاب به رییس قوه قضاییه در این جلسه اظهار داشت: به آقای اژه ای و حاضران در جلسه توضیح دادم که «تعارض منافع» از مهمترین ریشه ها و دلایل وقوع فساد در بورس است اما متاسفانه تاکنون به تذکرات کارشناسان و فعالان بازار در این خصوص، توجه کافی از سوی مسئولان دولتی صورت نگرفته است.

ارکانی شاهد مثال خود را فعالیت همزمان عضو هیات مدیره یکی از بانک های خصوصی و شورای عالی بورس توصیف کرد و افزود: علیرغم تذکرات به وزیر اقتصاد به عنوان معرفی کننده این فرد به دولت آقای رییسی و استعفای صرفا رسانه ای مدیر مذکور، هنوز پروسه جایگزینی وی پیگیری نشده که جای گلایه دارد. 

این نماینده مجلس همچنین موضوعاتی چون ضرورت بازپس ‌گیری دارایی ‌های غیرمشروع متخلفان بورسی و جلب اعتماد مجدد مردم به بورس و بازار سرمایه را از محورهای سخنان خود و سایر حاضران در جلسه خطاب به ریاست قوه قضاییه عنوان کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول