اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۳۵ پرونده قصور پزشکی بررسی شد/۲۵ پزشک محکوم شدند

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: طی ۱۰ ماه گذشته به ۳۵ پرونده قصور پزشکی رسیدگی شده که ۱۰ پزشک تبرئه و ۲۵ پزشک محکوم شدند.

۳۵ پرونده قصور پزشکی بررسی شد/۲۵ پزشک محکوم شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند؛ «محمدعلی توکلی» مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری، اظهارداشت: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۲ هزار و ۸۴۶ پرونده در پزشکی قانونی استان بررسی شده که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است. 

وی افزود: طی ۱۰ ماه گذشته تعداد متوفیان ناشی از تصادفات ۲۳۷ مورد بوده که نسبت به سال گذشته ۲۰.۳ درصد رشد پیدا کرده و در این زمینه با توجه به جمعیت خراسان‌جنوبی رتبه چهارم کشور را داریم. 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی در مورد جسدهای ارجاع شده به پزشکی قانونی جهت معاینه، بیان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته ۴۹۷ جسد معاینه شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته و از این جهت استان ۲۷ کشور هستیم. 

توکلی عنوان کرد: در این مدت بیش‌از ۳ هزار پرونده نزاع در پزشکی قانونی بررسی شده که نسبت به سال گذشته ۳.۳ درصد رشد داشته و شهرستان‌های بیرجند، قاین و طبس سه دارای بیشترین پرونده‌ها بوده است. 

وی با بیان اینکه تصادفات در خراسان‌جنوبی رتبه دوم مراجعه به پزشکی قانونی را دارد، گفت: از این جهت در سطح کشور نسبت به جمعیت رتبه ۲۶ را داریم. 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی افزود: در بحث معاینات سقط درمانی نیز آمار امسال سقط ۸۶ مورد مراجعه به پزشکی قانونی داشتند که به ۵۰ مورد مجوز داده شد و به ۳۶ مورد مجوز داده نشده است. 

توکلی عنوان کرد: پرونده‌های مصدومین ناشی از تصادفات طی این مدت در سال جاری ۳ هزار و ۵۰۸ پرونده بوده که نسبت به سال گذشته ۱۸.۸ درصد رشد داشته است. 

وی تبیین کرد: در زمینه مصدومین ناشی از تصادفات خراسان‌جنوبی در سطح کشور متناسب با جمعیت رتبه ۱۰ را دارد که جالب نیست و در این زمینه نیز شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین رتبه های اول تا سوم را دارند. 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی به عملکرد آزمایشگاه الکل این اداره کل اشاره کرد و افزود: تعداد پرونده‌های مربوط به الکل ۴۹۵ مورد بوده است. 

توکلی خاطرنشان کرد: در زمینه مصدومین ناشی از حادثه کار ۱۹۳ نفر مصدوم داشتیم که در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته و در این بخش نیز رتبه ۲۷ کشور را داریم. 

وی گفت: متوفیان حادثه ناشی از کار نسبت به سال گذشته ۳۸.۵ درصد کاهش داشته است.

 مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی به نظریه‌های صادر شده اشاره و ۵۳ درصد علت فوت را تصادفات دانست و اظهار کرد: در سال جاری طی این مدت ۱۵ درصد کاهش تعداد مراجعه ناشی از سقط داشتیم. 

توکلی در مورد قصور پزشکان، خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته به ۳۵ پرونده قصور پزشکی رسیدگی شده که  ۱۰ پزشک تبرئه و ۲۵ پزشک محکوم شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی به کمبود نیروی آزمایشگاه اشاره و تصریح کرد: کمبود پزشک در پزشکی قانونی نداریم ولی کمبود نیروی آزمایشگاه در پزشکی قانونی استان وجود دارد.

توکلی بیان کرد: در تمام شهرستان‌های استان به جز خوسف پزشکی قانونی با پزشک مستقر داریم. 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسا‌ن‌جنوبی عنوان کرد: به دلیل گستردگی خراسان‌جنوبی باید در شهرستان‌ها که تعداد پرونده و مراجعات کم بوده هم پزشک مستقر داشته باشیم و برای مرکز استان که مراجعات و پرونده زیاد است نیز همان پزشک باشد. 

انتهای پیام/ ۶۹۰۶۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول