اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

۸۵ درصد از اراضی ملی تاکنون سنددار شده است

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: صدور اسناد اراضی کشاورزی مستلزم اقدامات ویژه‌ای است و باید از ظرفیت همه دستگاههای متولی و مردمی استفاده شود.

۸۵ درصد از اراضی ملی  تاکنون سنددار شده است

خبرگزاری فارس ـ مجید حاجی: حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درجلسه قرارگاه ملی اراضی کشاورزی گفت: برای حدود ۸۵ درصد از اراضی ملی کشور تاکنون سند صادر شده است و اگر همه دستگاههای ذی‌ربط به وظایف قانونی خود عمل کنند، مشکلات هرچه زودتر مرتفع می شود .

بابایی تصریح کرد: صدور اسناد کشاورزی مستلزم اقدامات ویژه‌ای است و باید از ظرفیت همه دستگاههای متولی و مردمی استفاده شود.

وی گفت: صدور اسناد اراضی کشاورزی دغدغه مشترک همه دستگاهها و کاری جمعی است و همه باید در تسهیل فرآیند سنددار کردن اراضی همکاری و تعامل کنند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: باید کمیته مشترکی با حضور همه دستگاههای ذی‌ربط برای حل‌وفصل اختلاف حریم ۶۰ متری سواحل تشکیل شود.

وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه خواستار تسریع فعالیت‌های مرتبط با این حوزه شد و افزود: بسیاری از مشکلات قضایی با صدور اسناد اراضی کشاورزی حل‌وفصل خواهد شد و تعداد پرونده‌ها در محاکم قضایی کاهش می‌یابد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد ادامه داد: باید از ظرفیت همه دستگاههای متولی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی استفاده شود.

وی تأکید کرد: در همه استان‌ها رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل ثبت اسناد و املاک تقویمی تهیه کنند و جدول زمان‌بندی برای اتمام رفع تداخل و صدور اسناد کشاورزی را مشخص کنند.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: برخی از بهره‌برداران این نگرانی را دارند که با صدور اسناد کشاورزی برای دریافت یارانه با مشکل مواجه می‌شوند در حالی که چنین چیزی صحت ندارد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده گفت: باید پایگاه اطلاع‌رسانی مشترک با حضور دستگاههای شرکت کننده در این قرارگاه تشکیل شود تا اطلاع‌رسانی به بهترین نحو ممکن انجام شود و هر آنچه نیاز است به اشتراک گذاشته شود.

محمدعلی شجاعی ادامه داد: قرارگاه ملی اراضی کشاورزی در همه استان‌ها تشکیل شده است و امیدواریم با هم‌افزایی و تعامل همه دستگاههای ذی‌ربط نتایج خوبی به‌دست آید.

وی افزود: آمار و عملکرد صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در سایت سازمان بارگذاری شده است.
رئیس سازمان امور اراضی تأکید کرد: صدور اسناد کشاورزی دو شهرستان در استان زنجان تا پایان بهمن ماه امسال به اتمام می‌رسد.

شایان ذکر است در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل منابع طبیعی ، مدیران کل ثبت اسناد و املاک استانهای فارس و سیستان و بلوچستان و مدیر امور اراضی استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به صورت مجازی حضور داشتند و ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های قرارگاه اراضی کشاورزی استان به بیان دیدگاهها و مشکلات خود در این زمینه پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول