اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تأکید نخست وزیر ژاپن بر توسعه روابط با تهران در تماس با رئیسی

نخست وزیر ژاپن در تماس تلفنی با رئیس جمهور ایران با او در زمینه مذاکرات رفع تحریم‌ها و توسعه روابط دیرینه دو کشور گفت وگو کرد.

تأکید نخست وزیر ژاپن بر توسعه روابط با تهران در تماس با رئیسی

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری عصر چهارشنبه به وقت تهران از تماس تلفنی نخست وزیر ژاپن با «آیت الله سید ابراهمیم رئیسی» رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران و تمایل طرفین در توسعه روابط خبر دادند.

شبکه خبری «سی جی تی ان» در این زمینه نوشت که وزارت امور خارجه ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرده که «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن با آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران گفت‌وگوی تلفنی انجام داد و درباره موضوعاتی از جمله بازگشت هر چه سریعتر به برجام گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی کویت نیز در این زمینه نوشت که نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه با ادامه ارتباطات نزدیک  با هم در زمینه توافق هسته‌ای ایران موافقت کردند.

این خبرگزاری به نقل از وزارت خارجه ژاپن نوشت که  برجام از جمله موضوعات مهم ردو بدل شده در این مکالمه تلفنی  بود. کیشیدا در مکالمه تلفنی ۳۰ دقیقه‌‌ای خود به رئیسی گفت که ژاپن به طور مداوم از برجام حمایت کرده و نسبت به احیای آن و بازگشت کشورهای مربوطه به توافق هسته‌ای  ابراز امیدواری کرد.

برجام از جمله موضوعاتی بود که   رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن     درباره آن گفت‌وگو کردند

 

رئیسی نیز در پاسخ ابراز تمایل کرد که با کیشیدا در جهت گسترش روابط بین  دو کشور که سابقه همکاری طولانی بیش از ۹۰ سال روابط دیپلماتیک دارند، همکاری کند. این دو همچنین درباره آخرین تحولات خاورمیانه از جمله «یمن» تبادل نظر کردند.کیشیدا همچنین تمایل خود را برای همکاری با رئیسی برای تقویت بیشتر روابط دوستانه و دیرینه بین دو کشور اعلام کرد.

«یوشیماسا هایاشی» وزیر امور خارجه ژاپن نیز اخیرا در  تماسی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران در خصوص روند روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد. در این تماس تلفنی دو طرف در مورد توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف و روند مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه ژاپن روابط دو کشور را تاریخی و بسیار مهم خواند.

وی ضمن حمایت از مذاکرات وین برای رفع تحریم ها، بر ضرورت اقدامات جدی از سوی همه طرف ها در راستای پایبندی و عمل به تعهدات خود و اغتنام فرصت کنونی برای دستیابی به توافق تاکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول