اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

توزیع بودجه منوط به وجود تشکل‌های قانونی است

نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه اختصاص بودجه با هیچ مشکلی مواجه نیستیم. اما مشکل اساسی این خطه فقدان تشکل‌های قانونمند برای توزیع بودجه بین آنها است.

توزیع بودجه منوط به وجود تشکل‌های قانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، محسن زنگنه نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر، ادب و رسانه این شهرستان اظهارکرد: در زمینه اختصاص بودجه با هیچ مشکلی مواجه نیستیم. اما مشکل اساسی این خطه فقدان تشکل‌های قانونمند برای توزیع بودجه بین آنها است. این بدان معناست که اگر بخواهیم بودجه‌های تخصیصی را به افراد حقیقی یا تشکل‌های فاقد مجوز قانونی، توزیع کنیم، متهم به رفتارهای جناحی می‌شویم.

وی از عشق، شجاعت و پیگیری، به عنوان سه ویژگی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه یاد کرد و گفت: با دغدغه‌های شما آشنا هستم، اما تا زمانی که در قالب یک تشکل قانونمند و البته با شجاعت، پیگیر مطالبات خود نباشید، نمی‌توانم برای شما قدم تاثیرگذاری بردارم.

زنگنه خاطرنشان کرد: در شهری زندگی می‌کنیم که مردمش آن قدر شجاع بودند که مجسمه شاه را پایین کشیدند، اما امروز آنقدر به این مردم سرکوفت زدیم که حتی انگیزه‌ای برای پایین کشیدن مجسمه نفاق، ظلم و بی‌عدالتی را هم ندارند زیرا به هر کسی تهمت و انگی زده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از تعدد مراکز تصمیم سازی برای اهالی فرهنگ و هنر انتقاد کرد و از رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه خواست تا میزبان نشست مشترکی با دادستان، اداره اماکن و اهالی موسیقی برای بررسی و رفع مشکل این گروه، باشد.

زنگنه درباره مشکل مسکن اهالی هنر و رسانه نیز گفت: برای تهیه زمین مشکل نداریم منتهی این زمین به یک گروه واحد، متشکل، منسجم و دارای شناسنامه، تخصیص می‌یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بخش دیگری گفت: تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری تربت‌حیدریه اختصاص دادیم، اما اینکه تاکنون تمامش جذب نشده، به موضوع انتقال و ثبت سند زمین به نام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه و نیز کم کاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گذشته باز می‌گردد.

زنگنه افزود: ۱۵۰ میلیارد ریال نیز برای پروژه‌های دارای کد  و ۳۷۰ میلیارد ریال نیز برای امور ورزشی و فرهنگی زاوه و مه‌ولات گرفتیم.

وی در بخش دیگری از رفع مشکلات مالی شهرداری تربت‌حیدریه با کمک شهردار جدید خبر داد و گفت: از مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بدهی این نهاد خدمات اجتماعی به بانک شهر، موفق شدیم ۴۵۰ میلیارد یال آن را تهاتر کنیم و اگر شهرداری بتواند اسناد و مدارک ارایه کند، تا ۸۰۰ میلیارد ریال تهاتر خواهد شد.

گفتنی است، در این نشست اصحاب فرهنگ، هنر، ادب و رسانه تربت‌حیدریه به بیان دغدغه‌های خود شامل: دخالت و تعدد مراکز تصمیم‌سازی در حوزه موسیقی، مشکل مسکن، پیشنهاد به مسوولان دولتی برای خرید آثار هنری برای توزیع در مراسمات مختلف و ضرورت وجود قوانین یک دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمامی شهرهای ایران، پرداختند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول