اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ابراز نگرانی کاخ سفید درباره رزمایش‌های روسیه و بلاروس

سخنگوی کاخ سفید ضمن ابراز نگرانی از رزمایش‌های مشترک روسیه و بلاروس که از روز پنجشنبه آغاز می‌شود، این اقدامات را باعث تشدید تنش در اوکراین توصیف کرد.

ابراز نگرانی کاخ سفید درباره رزمایش‌های روسیه و بلاروس

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از اظهارات کرملین درباره گسترش رزمایش‌های نظامی روسیه با بلاروس، دولت آمریکا از این مسئله ابراز نگرانی کرد.

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه گفت مقامات آمریکایی نگران رزمایش‌های روسیه و بلاروس هستند که از روز پنجشنبه آغاز می‌شود زیرا این اقدامات به تشدید تنش در اطراف اوکراین کمک می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، از روز پنجشنبه دهم فوریه، رزمایش مشترک روسیه و بلاروس آغاز می‌شود که ده روز به طول می‌انجامد و طی آن اقداماتی برای جلوگیری و دفع تهاجم خارجی انجام می‌شود. نمایندگان روسیه و بلاروس بارها اعلام کرده‌اند که این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارد و هیچ کسی را تهدید نمی‌کند.

ساکی طی نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره این رزمایش‌ها، توضیح داد: «ما این را بیشتر به عنوان یک اقدام تشدید کننده می‌بینیم تا یک اقدام کاهش تنش. البته که این مسئله ما را نگران می‌کند».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز گذشته با بیان اینکه روسیه و بلاروس با تهدیدهای بی‌سابقه‌ای روبرو هستند، گفت که تمرینات رزمی روسیه و بلاروس برای اولین بار نیست که برگزار نمی‌شود، اما اکنون می‌توانند بزرگتر شوند، زیرا اوضاع متشنج‌تر است. (جزئیات بیشتر)

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول