اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پایگاه جاده‌ای اورژانس باباکلان گچساران افتتاح شد

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی گچساران گفت: پایگاه جاده‌ای اورژانس باباکلان در راستای پوشش فوریتهای پزشکی عشایری و بنه پیر، پل زهره و منطقه میشان فارس افتتاح شد.

پایگاه جاده‌ای اورژانس باباکلان گچساران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، با حضور فتاح محمدی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اورژانس استان و مسؤولان استانی و شهرستانی به مناسبت دهه فجر پایگاه جاده‌ای باباکلان به بهره‌برداری رسید.

مرتضی گندمکار گفت: پایگاه جاده‌ای اورژانس باباکلان در راستای پوشش فوریتهای پزشکی عشایری و بنه پیر، پل زهره و منطقه میشان فارس افتتاح شد.

 رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی گچساران اظهار کرد: هدف اصلی تأسیس پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار می باشد، این کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار مهمترین شاخص عملکرد و ارزیابی در فوریتهای پزشکی است.

وی بیان کرد: پایگاه جاده‌ای باباکلان جهت پوشش دهی سریعتر به مناطق عشایری باباکلان، بنه پیر، پل زهره و منطقه میشان فارس و مناطق اطراف آن افتتاح شد.

گندمکار عنوان کرد: قبل از افتتاح این پایگاه اقدامات نجات بخش حیات و خدمات فوریتهای پزشکی به مردم این منطقه بوسیله پایگاه های شهری یا پایگاه اورژانس بی بی حکیمه پوشش داده می‌شد، که حداقل زمانی حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشید تا نیروهای اورژانس از شهر یا بی بی حکیمه به منطقه باباکلان برسند ولی با تأسیس این پایگاه برای مردم روستا و عشایر مجاور در عرض چند دقیقه (زیر۱۰ دقیقه)خدمت رسانی انجام خواهد شد. رئیس مرکز فوریتهای پزشکی گچساران با اشاره به اینکه این پایگاه هم اکنون در مرکز بهداشتی و درمانی شهدای باباکلان و در ساختمانی به مساحت ۸۵ متر مربع مستقرشده است، تصریح کرد: در حال حاضر جهت راه اندازی این پایگاه با تجهیزات پزشکی وآمبولانس حداقل ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: به علاوه مسیر باباکلان تا روستای بنه پیرو پل زهره و منطقه میشان که جزو استان فارس می باشد و جاده چم شیر و مناطق عشایری اطراف بطور کامل تحت پوشش فوریتهای پزشکی قرار خواهند گرفت.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی گچساران خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی جاده‌های اصلی منتهی به این شهرستان دارای پوشش فراگیر فوریتهای پزشکی است.

گندمکاربا اشاره به اینکه پیگیری جهت احداث این پایگاه از سال ۱۳۹۴ شروع شد، بیان کرد: این پایگاه در برنامه چهارم توسعه مصوب شده بود و تا پایان برنامه پنجم توسعه به بهره‌برداری می‌رسید، در واقع این پایگاه جا مانده از برنامه توسعه چهارم بوده است.

وی افزود: در حال حاضر۱۰ پایگاه اورژانس در گچساران وجود دارد که از این تعداد 6 پایگاه اورژانس جاده‌ای و 3 پایگاه اورژانس شهری است.

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی گچساران با اشاره به اینکه پایگاه شهری شماره ۲ گچساران واقع در فلکه سه راهی جهت پوشش دهی سریعتر به مناطق سه راهی و کارکنان دولت دایر است، ادامه داد: پایگاه شهری شماره ۳ جهت پوشش دهی سریعتر به مناطق پانصد دستگاه و شهرک جهاد و گلستان و هدایت و خلیج فارس و بهارستان، پایگاه اورژانس جاده ای دژسلیمان جهت پوشش دهی سریعتر به مناطق دریلا و بنادر جنوبی و روستای دژسلیمان، پایگاه جاده ای دیل جهت پوشش دهی سریعتر به مناطق روستاهای دیل و آرو و مارین و نازمکان و شامبراکان از دیگرپایگاه های این شهرستان است.

گندمکار اضافه کرد: از دیگر مراکز در گچساران می‌توان به مرکز ارتباطات و پیام فوریتهای پزشکی شهرستان گچساران یا واحد دیسپج جهت ثبت و پوشش دهی سریعتر به تماسهای تلفنی و مشاوره پزشکی شهرستان های گچساران و باشت ویک مرکز ارتباطات و پیام فوریتهای پزشکی اشاره کرد.

وی گفت: پایگاه اورژانس هوایی شهرستان گچساران در سال ۹۶ جهت پوشش مناطق صعب العبورشهرستان و استان راه‌اندازی شد و پس از انجام ۳۰۰ ماموریت اورژانسی در سال۹۹ بدلیل بدعهدی شرکت هلیکوپتری ایران غیر فعال شد.

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی گچساران تصریح کرد: مهمترین شاخص در ارزیابی و عملکرد خدمات فوریتهای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار است که در حال حاضر در شهرها این خدمات بین ۶ تا ۸ دقیقه و در مناطق روستایی بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به همشهریان ارائه خواهد شد که همین زمان شاخص کشوری ارائه خدمات فوریتهای پزشکی نیز است.

گندمکار بیان کرد: در دهه اخیر شاهد توسعه و گسترش پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای در گچساران بوده‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول