اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دستیابی محققان گیلانی به فوق پیشرفته‌ترین درمان سوختگی جهان

محققان مرکز تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای نخستین بار در کشور موفق به ابداع و به کارگیری دو روش فوق پیشرفته میتوتراپی و SVF تراپی در جراحی سوختگی و ترمیم زخم شدند.

دستیابی محققان گیلانی به فوق پیشرفته‌ترین درمان سوختگی جهان

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، با عنایت به بیانیه گام دوم انقلاب مد نظر مقام معظم رهبری در راستای پیشتازی در علم و فناوری و همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، پژوهشگران و متخصصان مرکز تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برای نخستین بار در کشور موفق به ابداع و به کارگیری دو روش فوق پیشرفته میتوتراپی و SVF تراپی در جراحی سوختگی شدند.

 دکتر محمدرضا مبین، رئیس قطب جامع سوختگی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت ضمن ابراز خرسندی از تحقق این دستاورد ارزشمند زیر نظر پژوهشگران و متخصصین این مرکز، اظهار کرد: روش میتوتراپی با استفاده از اندامک داخل سلولی به نام میتوکندری که نقش دستگاه تنفسی و موتور محرک انرژی سلولی را بر عهده دارد، جهت بهبود کیفیت درمان زخم بر روی بیماران دچار سوختگی در مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گفته رییس مرکز آموزشی درمانی سوانح و سوختگی ولایت رشت،  روش میتوکندری منجر به کاهش نیاز بیماران به پیوند پوست و عوارض ناشی از آن می­‌شود.

 

استفاده از میتوکندری، نیازمند به کارگیری ابزار و فرآیندهای پیچیده درمانی و کارگروهی تخصصی و فوق تخصصی است که در حال حاضر این امر با بهره گیری از متخصصین، مراجع علمی و پژوهشی داخلی و همچنین کسب کد اخلاق در مرکز درمانی ولایت انجام می‌شود.

دکتر مهریار حبیبی رودکنار، متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته است: تاکنون تنها متخصصین دانشگاه هاروارد موفق به بهره برداری از میتوکندری در بهبود بیماران دچار ایسکمی قلبی شده ­اند و متخصصین ما به عنوان دومین مرجع علمی در دنیا از این روش جهت درمان زخم های سوختگی استفاده کرده­‌اند.

دکتر بهادری، مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز ضمن بازدید از فرآیند انجام کار و امکانات موجود در مرکز تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی ولایت، ابراز امیدواری کرده تا با بهره گیری از این روش، گیلان بتواند نقش مؤثری در پیشرفت سطح فناوری و همچنین درمان بیماران نیازمند در سطح کشور و خارج از آن داشته باشد.

امروزه با افزایش جمعیت، مخاطرات و سوانح به ویژه انواع سوختگی ها با سطوح متفاوت به کارگیری روش های فناورانه و نوین می‌تواند در درمان فوق پیشرفته بسیار حایز اهمیت باشد.

دستیابی به علوم و فنون به ویژه در بخش درمان بیماری های پیشرفته ابزاری برای سلطه گری بوده و بدون شک از ابزارهای قدرت و مانور آن در مجامع بین‌المللی است.

توسعه علم و فناوری به ویژه در بخش درمان امروزه نقش اساسی در رنکینگ های جهانی ایران دارد و علاوه بر آن می‌تواند در تحقق توریسم سلامت نیز حایز اهمیت باشد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول